طلاب در امر مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی پیشرو باشند
کد خبر: 3717325
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

طلاب در امر مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی پیشرو باشند

گروه معارف- معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: طلاب نقش قابل توجهی در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه در جامعه دارند و باید در این زمینه پیشرو باشند.

طلاب در امر مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی پیشرو باشند

به گزارش ایکنا از یزد، مریم حسن پور، معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد روز گذشته در نشستی با محوریت اهمیت مطالعه و ترویج فرهنگ کتا‌ب‌خوانی در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری س یزد، با اشاره به آیه «یا ایها الذین آمنوا اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم» به اثبات جایگاه و اطاعت از ولایت فقیه پرداخت و اظهار کرد: طبق سفارش انبیاء عصمت و طهارت(ع) در حوادثی که رخ می‌دهد، باید به عالمان و راویان حدیث رجوع شود که این علما حجت انبیاء بر مردم و انبیاء هم حجت خدا بر روی زمین هستند.

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در زمینه‌های مختلف هم‌چون حمایت از کالای ایرانی، افزایش تولید نسل، دغدغه داشتن در امور فرهنگی، اهمیت فضای مجازی و... اشاره کرد و افزود: یکی از سفارشات مهم ایشان اهمیت دادن به مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است و با توجه به واجب بودن اطاعت از فرمایشات ایشان به عنوان ولی فقیه باید اقداماتی موثر در این زمینه انجام گیرد و در این میان طلاب نقش قابل توجهی دارند و طلاب باید در امر مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی پیشرو باشند.

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد ضمن بیان اهمیت مطالعه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که می‌فرمایند:«هر کس با کتاب آرامش یابد، هیچ‌گاه آسایش خود را از دست نخواهد داد» ادامه داد: مادران نقش بسزایی در اعتلای فرهنگ و سنت کتاب‌خوانی دارند و آن‌ها هستند که می‌توانند فرزندانی کتاب‌خوان و فرهیخته به جامعه تحویل دهند و یکی از اقدامات ساده برای این امر این است که قبل از خواب برای کودکان خود کتاب بخوانند.

وی طلاب را به مطالعه علی‌الخصوص کتب شهید مطهری فراخواند و یادآور شد: بنابر فرموده مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مطالعه کتاب‌های این شهید نخبه به طلاب کمک می‌کند در آینده به سلوک ایشان نزدیک شوند و کتاب‌خوانی و علم‌آموزی یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است.

انتهای پیام

captcha