روحانیون برقراردادهای بانکی نظارت بیشتری داشته باشند
کد خبر: 3717356
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴

روحانیون برقراردادهای بانکی نظارت بیشتری داشته باشند

گروه اجتماعی- رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با تأکید بر اینکه باید بر قراردادهای بانک‌ها یک روحانی اهل سنت در استان نظارت داشته باشد و هر قراردادی را که شورای افتای استان آن را حرام بداند باید اجرایی نشود.

روحانیون برقراردادهای بانکی نظارت بیشتری داشته باشند

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا اقبال بهمنی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج امروز، سوم خرداد ماه در دیدار مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: اهداف و سیاست های پولی و در بانکداری اسلامی موجب رشد و توسعه اقتصادی جامعه می شود.
وی افزود: بدون تردید یکی از اهداف نظام اقتصادی اسلامی آباد ساختن زمین است و فلسفه اصلی خلقت انسان براساس آیات قرآن آباد کردن زمین است در این راستا همگان باید در کنار هم برای این امر خطیر تلاش کنیم.
ماموستا بهمنی عنوان کرد: در ربا عدالت اقتصادی رعایت نمی‌شود چراکه در این معامله یک نفر سود و دیگری ضرر می‌کند لذا برای برقراری عدالت اقتصادی باید ربا در جامعه حذف شود.
وی یکی از اهداف رسول اکرم(ص) را برقراری عدالت اقتصادی و اجتماعی دانست و بیان کرد: حکومت اسلامی در تمامی زمینه‌ها عدالت اجتماعی قرار داده است.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج عنوان کرد: یکی از وظایف دینی بانک‌ها در راستای برقراری عدالت اقتصادی حرکت در مسیر فقرزدایی در جامعه است.
وی با تأکید بر اینکه باید بر قراردادهای بانک‌ها یک روحانی اهل سنت در استان نظارت داشته باشد و هر قراردادی را که شورای افتای استان آن را حرام بداند باید اجرایی نشود.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت مردم استان کردستان اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و مساعدت های مسئولان بانک قرض الحسنه مهر ایران بتوانیم تسهیلات کم یا بدون بهره برای نیازمندان و متقاضیان جذب کنیم.
وی با اشاره به اینکه بانک مهر ایران در استان خدمات خوبی به مردم استان ارائه داده است، افزود: بانک ها باید ضمن رعایت موازین اسلامی با پرداخت وام بدون ربا در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم گام بردارند.
ماموستا مصطفی مصطفوی، یکی از اعضای شورای افتای استان در ادامه این جلسه بیان کرد: براساس آیات قرآن ربا در اسلام حرام است و ربا به معنای دریافت یک زیاده غیر شرعی از مقترض است.
وی افزود: براساس شرع اسلام عمل کردن هم برای بانک و هم برای مردم منفعت دارد لذا باید در بانکداری اسلامی این اصول را مدنظر قرار دهیم.
انتهای پیام

captcha