90 درصد موانع كسب و كار در كشور مربوط به بانك‌ها و سیستم مالیاتی است
کد خبر: 3717358
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
رازقی:

90 درصد موانع كسب و كار در كشور مربوط به بانك‌ها و سیستم مالیاتی است

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز اعتقاد دارد كه بیش از 90 درصد موانع کسب و کار در کشور مربوط به بانک‌ها و سیستم مالیاتی کشور است.

90 درصد موانع كسب و كار در كشور مربوط به بانك‌ها و سیستم مالیاتی است

به گزارش ایكنا از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز امروز، 3 خردادماه در بیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان گفت: بیش از 90 درصد موانع کسب و کار در کشور مربوط به بانک‌ها و سیستم مالیاتی کشور است که با توجه به لزوم تسهیل فضای کسب و کار برای فعالیت اقتصادی در کشور، نیاز است بازنگری در این زمینه در کشور انجام شود.
وی با بیان اینکه امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است باید مشکل صادرات و نحوه انتقال پول برای صادرکنندگان حل شود گفت: پیشنهاد مشخص بخش خصوصی این است که ارز 4200 تومان صرفاً به کالاهای اساسی اختصاص داده شود و همچنین موضوع پیمان ارزی در سامانه نیما برای واحدهای کوچک و متوسط و واحدهای خصوصی کشور برداشته شود.
رازقی بیان کرد: مشکل اصلی کالای ایرانی بالا بودن قیمت تمام شده است که قدرت رقابت را در مقابل کالاهای خارجی ندارد در صورتی که بهترین راه حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال، صادرات کالای ایرانی است لذا شرایط صادرات درکشور باید تسهیل شود.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز در ادامه سخنان خود گفت: دولت طرح‌های نیمه تمام بسیاری در کشور و استان فارس دارد که انتظار دولت، مدیریت و مشارکت بخش خصوصی در به پایان رساندن این طرح‌هاست.
وی افزود: در آیین‌نامه واگذاری طرح‌های دولتی به بخش خصوصی مواردی مطرح شده که شرایط بسیار خوبی را برای واگذاری و حتی مشارکت بخش خصوصی فراهم کرده است.
رازقی گفت: ما دراتاق شیراز به عنوان پارلمان بخش خصوصی در استان انتظار داریم لیستی از پروژه‌های دولتی نیمه تمام که قابل واگذاری به بخش خصوصی است آماده و دراختیار ما قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز اظهار كرد: با توجه به اینکه این طرح‌ها در استان فارس نیز وجود دارد، ما در اتاق شیراز مقدمات این واگذاری‌ها را انجام داده‌ایم و تلاش می‌کنیم بخش خصوصی استان را برای به پایان رساندن پروژه‌های نیمه تمام در استان ترغیب کنیم.
وی با اشاره به آمادگی اتاق شیراز در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دولتی در استان فارس اضافه کرد: نیاز است هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی استان واگذار شود که امسال پروژه تکمیل طرح‌های نیمه تمام دولتی در استان در دستور کار ما در اتاق شیراز است.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به مشکلات پیش آمده در خصوص نرخ ارز در کشور ادامه داد: دولت باید در زمینه مشکلات ایجاد شده در خصوص ارز سیاستی را اتخاذ کند که منتهی به حمایت از کالای ایرانی شود زیرا با ادامه روند فعلی امسال سال حمایت از کالای خارجی می‌شود.
رازقی بیان كرد: در حال حاضر ارز برای بخش واردات به سهولت تأمین و در اختیار قرار می‌گیرد اما صادرکنندگان ما محدودیت‌هایی دارند که اگر ساز و کار مناسب در این زمینه اتخاذ نشود اقتصاد کشور دچار ضررهایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه با توجه به تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور، در تخصیص ارز نباید منابع ارزی و ثروت کشور به تاراج برود، گفت: یکی از راه‌های استفاده بهینه در خصوص تخصیص ارز این است که منابع ارزی کشور باید به کالاهای اساسی، مواد اولیه کارخانجات، قطعات یدکی و ماشین آلات اختصاص داده شود.
رازقی افزود: به دلیل مسایل پیش آمده در بخش ارز کشور، هم اکنون سوءاستفاده‌هایی در این زمینه انجام می‌شود که دولت باید جلوی فضای فعالیت سوءاستفاده‌کنندگان را بگیرد.
انتهای پيام

captcha