برگزاری همایش بین‌المللی «هیدرولوژی مناطق نیمه خشک با محوریت آب، انسان و طبیعت» در کردستان
کد خبر: 3717362
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

برگزاری همایش بین‌المللی «هیدرولوژی مناطق نیمه خشک با محوریت آب، انسان و طبیعت» در کردستان

گروه اجتماعی- رئیس جهاددانشگاهی کردستان اعلام کرد: نخستین کنفرانس بین‌المللی و سومین کنفرانس ملی «هیدرولوژی مناطق نیمه خشک با محوریت آب، انسان، طبیعت و نگاه به مسائل آب استان کردستان» در سنندج برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بین‌المللی «هیدرولوژی مناطق نیمه خشک با محوریت آب، انسان و طبیعت» در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز، سوم خردادماه در دهمین نشست کمیسیون کشاورزی و آب کردستان که با محوریت هم‌اندیشی در خصوص برگزاری همایش بین‌المللی «هیدرولوژی مناطق نیمه خشک با محوریت آب، انسان، طبیعت » که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: حضور فعالان زیست محیطی و دغدغه‌مندان حوزه آب در کنار جهاددانشگاهی، یکی از مزیت‌های این دوره از همایش بین‌المللی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک، است.
وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی دو دوره قبلی این همایش را برگزار کرده است، افزود: دو دوره پیشین همایش در سطح ملی بوده اما به دلیل اهمیت ویژه مقوله «آب» سومین دوره همایش در گستره بین‌المللی برگزار می‌شود.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان ویژگی شاخص سومین دوره همایش ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک را طرح آن در بستری جهانی دانست و گفت: به دلیل پرداختن به موضوعات کلیدی و چالش برانگیزه در حوزه «آب» که در قالب محورهای همایش تبیین شده است، این همایش در نوع خود یک همایش تأثیرگذار و پرارزش است.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی جهاددانشگاهی، الگوسازی در حوزه آب و میل به خوداتکایی بوده تا بتوانیم از دانشی که به صورت نظری در دانشگاه‌ها تولید می‌شود، به صورت کاربردی در راستای حل مسائل، مشکلات و معضلات استفاده کنیم، تصریح کرد: انتخاب محورهای همایش با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌هایی که وجود دارد، صورت پذیرفت تا به‌وسیله آن بتوان در هر بخش سرآمد بوده و به واسطه پژوهش‌هایی که در هر حوزه ارائه می‌شود، مسائل و چالش‌هایی را که در سطح استانی، منطقه‌ای و حتی ملی و فراملی وجود دارد، پوشش داد.
سهراب‌نژاد با تأکید بر اینکه جهادانشگاهی رسالت و تعهد خود را در قبال جامعه دنبال می‌کند، بیان کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی کردستان در مباحث علمی و پژوهشی فعالیت‌های مطلوب و قابل دفاعی را ارائه داده و امید است در آینده نزدیک، دستاوردهای علمی این نهاد در توسعه هرچه بیشتر استان در حوزه منابع آبی نیز بکارگرفته شود.
وی در پایان با ذکر اینکه مسأله‌محوری عمل کردن جهاددانشگاهی، با پیگیری مسائل روز به وسیله روش‌های علمی و گزینش مسائل کلیدی و راهبردی مسأله‌دار در استان انجام می‎گیرد، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با هم‌افزایی تمامی نهادها و سازمان‌های ذیربط در حوزه آب، این همایش در بالاترین سطح علمی و کابردی خود برگزار شود.
انتهای پیام

captcha