برگزاری ششمین نشست هیأت مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی در کردستان
کد خبر: 3717390
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷

برگزاری ششمین نشست هیأت مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی در کردستان

گروه فعالیت های قرآنی- در راستای برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح آموزشی حفظ قرآن ششمین نشست هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی امروز، سوم خردادماه در کردستان برگزار شد.

برگزاری ششمین نشست هیأت مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت الاسلام میثم عباسپور، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، سوم خردادماه در ششمین نشست هیأت مدیره موسسات قرآنی با اشاره به چگونگی اجرای طرح حفظ قرآن اظهار کرد: در راستای جلوگیری از موازی کاری ادارات در بحث طرح حفظ قرآن اجرای این طرح به اداره کل اوقاف و امور خیریه واگذار شد.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه طرح حفظ قرآن افزود: راه اندازی این سامانه موجب منسجم شدن طرح و آمار و ارقام مربوط به طرح حفظ قرآن می‌شود.

نائب رئیس هیأت مدیره مؤسسات قرآنی استان  کردستان عنوان کرد: برای جلوگیری از موازی کاری در اجرای این طرح امسال با همکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی اجرای این طرح به مؤسسات قرآنی سطح استان واگذار شده است و ژاله حیدری مقدم به عنوان ناظر این طرح از سوی اوقاف بر اجرای این طرح نظارت می‌کند.

وی از حمایت از محافل جزء خوانی قرآن کریم توسط اداره اوقاف خبر داد و افزود: امسال 10 محفل جزء خوانی معرفی شده از سوی اداره تبلیغات را اداره اوقاف و امور خیریه مورد حمایت قرار می‌دهد.

ناصر علیپور، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان در ادامه این جلسه گفت: در سال جاری طرح و برنامه های قرانی اجرایی به اتحادیه مؤسسات قرآنی واگذار می‌شود.

وی اتحادیه مؤسسات قرانی و خود مؤسسات قرانی را دو بازوی اجرایی تبلیغات اسلامی دانست و بیان کرد: ما بیشتر کارهای وبرنامه های اجرایی اداره تبلیغات اسلامی را به اتحادیه واگذار می کنیم.

علیپور با اشاره به اینکه در سطح استان دو مؤسسسه قرآنی استاد اسماعیل تمهیدی و امجد غفوری  که خود از اساتید برجسته حافظ قرآن هستند، به صورت تخصصی کار حفظ قران را انجام می دهند که باید این دو مؤسسه و سایر مؤسساتی که به صورت در بخش حفظ قران به طور خاصی فعالیت دارند، مورد حمایت قرار گیرند.

وی عنوان کرد: مؤسسات برگزار کننده دوره‌های تربیت معلم قرآن مورد اسقبال قرار گرفته و حمایت می‌شدند اما امسال این حمایت دیگر کمتر شده است.

یادآور می‌شود؛ در پایان جلسه در مورد حقوق و مزایای اعضای هیات مدیره و مدیرعامل مؤسسات قرآنی استان کردستان باهم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

 

 

captcha