نخبگان قرآنی مؤسسه اهل بیت(ع) اهواز تجلیل شدند
کد خبر: 3717425
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز/

نخبگان قرآنی مؤسسه اهل بیت(ع) اهواز تجلیل شدند

گروه فعالیت های قرآنی - طی همایشی در حاشیه نمایشگاه قرآن از برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و عترت حافظان مؤسسه فرهنگی قرآنی اهل بیت (ع) اهواز شب گذشته 3 خرداد تجلیل شد.

نخبگان قرآنی مؤسسه اهل بیت(ع) اهواز تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از خوزستان، همایش تجلیل از نخبگان قرآنی آزمون سراسری قرآن و عترت مؤسسه فرهنگی و قرآنی اهل بیت(ع) اهواز شامگاه گذشته پنج شنبه 3 خرداد در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در این همایش گفت: نمایشگاه قرآن سابقه طولانی در استان دارد و این همایش معنوی، دینی، مذهبی و قرآنی برای خوزستان مایه سعادت است.

وی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه و همایش، بر بسط و گسترش این گونه فعالیت های قرآنی در استان تاکید کرد و افزود: این نشست معنوی که با حضور خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم برگزار شده، با یاد و نام قرآن و شهدا گره خورده است.

حاجتی کرد: ما نباید فراموش کنیم اگر امروز در امنیت و آرامش به سر می بریم و تمامیت ارضی ما برقرار است و اگر امروز اهواز، خوزستان، ایران و وطنی داریم، بی تردید مرهون جانفشانی این شهداست که با قرآن مانوس بودند و به دستورات قرآن عمل کردند.

امام جمعه موقت اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رضا عادلی از شهدای مدافع حرم خوزستان گفت: این شهیدان با فداکاری خود امنیت و فضای آرام و امن کشور ما را رقم زدند و وظیفه داریم که از این شهدا تجلیل کنیم.

همچنین محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هم با اشاره به علاقه مندی مردم استان به کتاب آسمانی و الهی قرآن، عنوان کرد: هیچ برنامه ای در طول سال این قدر خریدار معنوی ندارد و مردم ما به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و کتاب متعالی قرآن کریم عشق و علاقه دارند.

وی خاطر نشان کرد: مردم خوزستان علاقه مند به علوم قرآنی به ویژه در حوزه های پژوهش، تحقیق و حوزه های مختلف قرآنی هستند و همین برنامه نشان می دهد خوزستان، استانی با پشتوانه بسیار قوی در حوزه قرآن کریم است.

مریم عباسی دوست، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی اهل بیت (ع) اهواز نیز در این همایش اظهار کرد: خوشبختانه استان خوزستان در حوزه قرآن بسیار غنی است و در این حوزه به توفیقات خوبی دست یافته است که امیدواریم بتوانیم حوزه عترت را هم ترویج دهیم و فرهنگ صحیفه خوانی و نهج البلاغه خوانی را هم نهادینه کنیم.

در این مراسم از کتاب «شهید از حرم تا به حرم» با موضوع دلاورمرد عملیات های نبل و الزهرا شهید رضا عادلی و کتاب «رفیقان شیطان» به نویسندگی حجت الاسلام سید تقی نوری رونمایی و از فعالان عرصه قرآن، حافظان، خادمان و حاملان قرآن کریم مؤسسه فرهنگی قرآنی اهل بیت (ع) اهواز تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha