هنرمندی با هنرپیشگی تفاوت دارد/ لزوم توجه بیشتر به گسترش فعالیت‌های فرهنگ اسلامی از سوی ارشاد
کد خبر: 3717438
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
آیت‌الله ملک‌حسینی:

هنرمندی با هنرپیشگی تفاوت دارد/ لزوم توجه بیشتر به گسترش فعالیت‌های فرهنگ اسلامی از سوی ارشاد

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه بویراحمد با بیان اینکه هنرمندی با هنرپیشگی تفاوت دارد، گفت: این هنر است که در وجودش یگانه شده و ارزش و اصالت پیدا کرده و با انسانی که هنر را فقط پیشه کرده و یاد گرفته تا به پول و شهرت برسد و هنر را فدای آن کند، فرق می‌کند.

هنرمندی با هنرپیشگی تفاوت دارد/ لزوم توجه بیشتر به گسترش فعالیت‌های فرهنگ اسلامی از سوی ارشاد

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌‌حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه ولایت خداوند دو گونه، یکی از راه عقل و احساس و دیگری توسط اراده و عمل؛ گفت: پروردگار متعال احساس بشر را مدیریت و راهنمایی کرده و او را در عرصه‌های فردی و اجتماعی نصرت می‌بخشد تا با عقل، احساس، اراده و عمل به این مهم دست یابد.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با آرزوی گسترش و توجه بیشتر به گسترش فعالیت‌های فرهنگ اسلامی و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در فارس افزود: برای ادامه مسیری که در راستای صحیح گام بر می‌دارد، اگر مدیری عوض شود نباید مدیریت نیز عوض گردد تا بتوان ادامه‌دهنده و تکمیل‌کننده راه باشد و بدانیم که پول مدیریت نمی‌کند، بلکه عقل کار می‌کند و مهم این است که با سرمایه اندک؛ کارهایی بزرگ و تأثیرگذار انجام دهیم.

اعتبار و بودجه برای مدیریت کافی نیست
آیت‌الله ملک‌حسینی با بیان اینکه اعتبار و بودجه برای مدیریت کافی نیست و عقل و تدبیر لازم است، گفت: در بحث هنر و فرهنگ نیز می‌توان گفت که هنرمندی با هنرپیشگی تفاوت دارد و این هنر است که در وجودش یگانه شده و ارزش و اصالت پیدا کرده و با انسانی که هنر را فقط پیشه کرده و یاد گرفته تا به پول و شهرت برسد و هنر را فدای آن کند، فرق می‌کند و در نظام هنرمند هر چیز فدای هنر می‌شود، اما در هنرپیشگی، فروختن هنر از خود تولید هنری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این نشست صمیمی گفت: اگر به مرتبه ارزشمند هنر پی ببریم و با اهمیت دادن و تلاش، داشته‌هایمان را حفظ کنیم، هرگز حاضر به ترک آن نمی‌شویم و هنر ناب را کنار نمی‌گذاریم زیرا هنرمندان زیبا آفرین شده‌اند و هنرمند این زیباآفرینی را مستقیماً از ذات زیبایی مطلق خداوند هدیه گرفته و هنر از این جهت اهمیت دارد که ودیعه‌ای الهی است.
وی، به برپایی نمایشگاه قرآن در ۱۶ شهرستان فارس اشاره کرد و گفت: جشن رمضان فارس، برپایی ۱۶نمایشگاه قرآن و عترت در ۱۶ شهرستان که در شیراز طی روزهای ۵ تا ۱۰ خردادماه جاری در محوطه جلوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تا آرامگاه حافظ، در این راستا قرار دارد که برپا خواهد شد.
سهرابی، همچنین از برپایی ۳۰ محفل انس با قرآن در نقاط مختلف استان فارس، ۱۵ نشست علمی و تخصصی قرآنی، ۱۵ نمایش با موضوع قرآن و عترت و ۱۵ شعرخوانی و مشاعره قرآنی در شیراز و شهرستان‌های فارس طی ایام ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد و افزود: اجرای ۳۰ مسابقه قرآن و نهج‌البلاغه، برپایی ۱۰ جلسه تفسیر و تدبر در قرآن کریم و اکران ۵ فیلم قرآن و عترت از دیگر برنامه‌هایی است که از آن‌‌ها می توان نام برد که در شیراز و شهرستان‌های فارس برگزار می‌شوند.

تجلیل از ۱۵ فعال قرآنی در جشن رمضان فارس
وی از دیگر برنامه‌های مهم این جشن را تجلیل از فعالان قرآنی برشمرد و گفت: در این راستا ۱۵ نفر از فعالان قرآنی که ۵ نفر از آنان در شیراز و ۱۰ نفر در شهرستان‌ها مشغول به فعالیت هستند، تجلیل خواهند شد و ۳ نفر از شهدای قرآنی این استان نیز در ماه مبارک رمضان تجلیل می‌شوند و ۱۰ کارگاه هنری با موضوع قرآن و عترت از ابتدای ماه مبارک رمضان و شیراز و شهرستان‌ها اجرا میگردد.

۲ هزار جلد قرآن کریم تعویض می‌شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: علاوه بر این‌ها ۲ هزار جلد قرآن کریم با جلدهای قدیمی قرآن در شیراز و شهرستان‌های مختلف استان فارس در ایام ماه مبارک رمضان تعویض خواهد شد و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این جشن برگزاری روزانه مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس است. در این برنامه هر شب به دو نفر که به سئوالات این مسابقه با موضوع قرآن و نهج‌البلاغه پاسخ صحیح دهند، جایزه اهدا شده و در پایان ماه مبارک رمضان از ۱۲۰ نفر از برندگان این مسابقات تجلیل به عمل خواهد آمد.
 انتهای پیام

captcha