صبر و شکیبایی از فواید اصلی روزه‌داری در ماه مبارک رمضان است
کد خبر: 3717479
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

صبر و شکیبایی از فواید اصلی روزه‌داری در ماه مبارک رمضان است

گروه سیاسی- امام جمعه سنندج با بیان اینکه از دیگر فواید ماه رمضان و روزه داری، صبوری و شکیبایی است، گفت: صبر نیز موجب استقامت و قدرت انسان در برابر مشکلات زندگی روزمره می شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، چهارم خردادماه در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته با تقدیر از خدمات ستاد دیه استان در کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اظهار کرد: فراهم کردن زمینه آزادی این زندانیان، هم موجب شادی خانواده های آنان و و هم خشنودی خداوند متعال را بدنبال دارد.
وی از برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فرصتی برای بهره‌مندی بیشتر از فیوضات رمضان است.
امام جمعه سنندج بیان کرد: در این راستا مسلمانان روزه دار باید از فرصت ایجادشده در این ماه مبارک برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان استفاده کرده و در این کار خداپسندانه مشارکت کنیم.
وی با تأکید برمشارکت بیشتر در این کار خیر و خداپسندانه افزود: نیاز است مردم و به ویژه افراد توانگر در این کار خیر مشارکت بیشتری کرده و هرچه زودتر زمینه آزادی این افراد را فراهم کنند.
ماموستاخدایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیات قران در مورد وجوب روزه ماه رمضان بیان کرد: همه ما مسلمانان وظیفه داریم امر پروردگار و پیامبر (ص) را اطاعت کرده و نسبت به این واجب الهی اهتمام بیشتری داشته باشیم.
وی با اعلام اینکه سلامتی جسم و روان از دیگر فواید مهم روزه‌داری است، عنوان کرد: ادای فریضه روزه در ماه رمضان نوعی ترس و ایمان به خدا و روز قیامت را در انسان ایجاد می‌کند.
ماموستا خدایی با بیان اینکه از دیگر فواید ماه رمضان و روزه داری، صبوری و شکیبایی است، یادآور شد: صبر نیز موجب استقامت و قدرت انسان در برابر مشکلات زندگی روزمره می شود.
انتهای پیام

captcha