راه‌اندازی 6 مرکز «مهر خانواده» ویژه فرزندان طلاق در کردستان
کد خبر: 3717481
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

راه‌اندازی 6 مرکز «مهر خانواده» ویژه فرزندان طلاق در کردستان

گروه اجتماعی- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان از راه اندازی شش مرکز « مهر خانواده» ویژه فرزندان طلاق در استان خبر داد و گفت: مراکز مهر خانواده در تمامی شهرستان‌های استان ایجاد می شود که تاکنون ششمرکز راه اندازی شده و در شهرستان‌های دیگر نیز در هفته‌های آتی ایجاد می‌شود.

راه‌اندازی 6 مرکز «مهر خانواده» ویژه فرزندان طلاق در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا اعظمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان دیروز، سوم خردادماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سه برنامه محوری را در سال گذشته در استان اجرایی کرد که در سال جاری نیز دنبال خواهند شد.
وی افزود: یکی از این برنامه‌ها اجرای طرح جمع‌آوری مجرمان دستگیر نشده و متواری بود که با اجرای آن بسیاری از مجرمان متواری استان دستگیر شدند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان عنوان کرد: طرح توانمندسازی قضات در رابطه با فرآیند داوری هم یکی از دیگر از طرح هایی بود که در استان اجرایی شد؛ در این طرح با هدف کاهش اختلافات و سازش بیشتر میان مردم آموزش های لازم به قضات داده شد.
وی اجرای طرح ارتقاء اثربخشی مجازات‌های جایگزین حبس را هم یکی دیگر از مواردی عنوان کرد که در سال گذشته در استان اجرایی شده و در سال جاری هم دنبال می شود.
اعظمی در ادامه سخنان خود به پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی هم اشاره و بیان کرد: متاسفانه اکثر مردم از این حوزه بی‌اطلاع هستند در صورتی که 14 برنامه در این حوزه تدوین شده و اجرایی می‌شود.
وی برگزاری کارگاه اصلاح و بازاجتماعی کردن مرتکبین جرایم علیه امنیت اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: در سال گذشته 10 کارگاه را در این رابطه برای دستگیرشدگان پلیس امنیت اجتماعی در استان برگزار کرده ایم و خدمات مشاوره ای به آنها ارائه شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان همچنین به اجرای طرح نماد در هشت استان پایلوت کشور از جمله کردستان در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: سال گذشته پروژه ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با عنوان نماد با همکاری آموزش و پرورش در سطح 12 مدرسه استان اجرا شد که در سال جاری هم به صورت فراگیر در مدارس سطح استان انجام می شود.
وی اعلام کرد: اجرای سند ائتلاف ملی کنترل و کاهش خشونت، برگزاری کارگاه آموزشی برای قضات دادگاه‌های ویژه اطفال و زنان، برگزاری کارگاه مهارت اجتماعی برای مربیان مهدکودک ها و مدارس پیش دبستانی و اجرای طرح مهاجر با عنوان کارگاه سبک زندگی ویژه معتادان بهبود یافته از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.
اعظمی در ادامه سخنان خود به راه اندازی و فعالیت 14 مرکز مشاوره خانواده قبل از طلاق در استان اشاره و ذکر کرد: با فعالیت این مراکز شاهد سازش 25 درصدی میان زوجین مراجعه کننده متقاضی طلاق در استان بوده ایم.
وی همچنین راه اندازی مراکز مهر خانواده ویژه فرزندان طلاق را از دیگر فعالیت های انجام شده برشمرد و تصریح کرد: در گذشته فرزندان طلاق در کلانتری ها و پاسگاه ها با والدین خود ملاقات حضوری داشتند اما با تهمیدات صورت گرفته در سال گذشته 2 مرکز مهر خانواده در استان راه اندازی شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان ادامه داد: مراکز مهر خانواده در تمامی شهرستان های استان ایجاد می شود که در سال جاری تاکنون در چهار شهرستان استان راه اندازی شده و در شهرستان های دیگر نیز در هفته‌های آتی ایجاد می شود.
وی پرداختن به جرایم محیط زیستی و منابع طبیعی را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و افزود: در راستای صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی از ظرفیت سمن های فعال در این حوزه استفاده کرده ایم و همچنین با راه اندازی سامانه سجام تاکنون بیش از یک هزار نفر در استان در این سامانه ثبت نام کرده و در امور جرایم محیط زیستی به این نهاد اطلاع رسانی می کنند.
اعظمی در بخشی دیگر از سخنان خود به ترتیب به آمار بیشترین جرایم مرتکب شده در استان پرداخت و یادآور شد: توهین به اشخاص، ضرب و جرح عمدی، سرقت تعزیری، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی در تصادفات و تهدید بیشترین میزان جرایم ارتکابی را در استان به خود اختصاص داده اند.
انتهای پیام

captcha