تفاهم‌نامه برنامه‌های فرهنگی و هنری کردستان در سال 97 امضا شد
کد خبر: 3717483
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

تفاهم‌نامه برنامه‌های فرهنگی و هنری کردستان در سال 97 امضا شد

گروه فرهنگی- روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های تابعه کردستان تفاهم نامه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری سال جاری را امضا کردند.

تفاهم‌نامه برنامه‌های فرهنگی و هنری کردستان در سال 97 امضا شد

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دیروز، چهارم خردادماه در جلسه شورای اداری درسالن کنفرانس مجتمع فرهنگی و هنری سنندج اظهار کرد: روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف هستند در راستای رفع مسائل و مشکلات جامعه فرهنگ و هنر شهرستان خود پاسخگو و جلساتی تخصصی در راستای رفع مشکلات احتمالی برگزار کنند.
وی با بیان اینکه تکریم هنرمند, تکریم هنر است، افزود: لازم است تکریم، دیدار و سرکشی از هنرمندان، نویسندگان، ادیبان، شاعران و فعالان قرآنی در دستور کار همه مدیران فرهنگی باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین گفت: همه ما باید تلاش کنیم پیگیر مطالبات و رفع مشکلات هنرمندان استان باشیم و انگیزه و شور را از جامعه فرهنگ و هنر نگیریم.
این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان های تابعه اذعان کرد: شورای فرهنگ عمومی، ظرفیتی مهم برای فرهنگ کشور است و می توان از این ظرفیت برای کاهش آسیب های اجتماعی بهره گرفت.
قلعه شاخانی، همچنین خواستار تعاملات سازمانی با دیگر ادارات شد و افزود: این تعاملات موجب اجرای برنامه با کیفیت بالاتر و کاهش هزینه های فرهنگی می‌شود و از موازکاری جلوگیری می‌کند.
وی اولویت اجرای برنامه های مشارکتی را مناطق کم برخوردار و محروم عنوان کرد و ادامه داد: مدیران فرهنگی بایستی تلاش کنند، در اجرای فعالیت های فرهنگی ایده آفرین و ابتکار عمل داشته باشند و از اجرای برنامه های تکراری دوری کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به سفرهای شهرستانی خاطر نشان کرد: در این سفرها مصوبات قبلی پیگیری و هر شهرستان بایستی برای اجرای برنامه کلان متناسب با فرهنگ آن منطقه برنامه ریزی کنند.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه هر کدام از شهرستان های تابعه مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح و تفاهم نامه اجرای برنامه های یک سال جاری هر شهرستان ها به امضای روسای شهرستان های تابعه استان رسید.
انتهای پیام

captcha