همه کارکنان دولتی آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن خواهند دید
کد خبر: 3717496
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
پژمانفر در غرفه ایکنا:

همه کارکنان دولتی آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن خواهند دید

گروه سیاسی ــ رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هدف ما این است که همه پرسنل تحت پوشش دولت، اعم از قراردادی و سایر اشکال استخدامی، بتوانند در ضمن خدمت، آموزش‌ روخوانی و روان‌خوانی قرآن ببیند و البته این کف مطالبات ما است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، با حضور در غرفه ایکنا در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، به بیان نکاتی درباره اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این دوره از نمایشگاه و همچنین اقدامات اخیر فراکسیون پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه در نمایشگاه امسال ابتکارات خوبی به کار رفته است که به نظرم با توجه به اینکه در اربعین انقلاب اسلامی هستیم، چنین کارهایی می‌تواند ظرفیت‌های حوزه قرآنی را به صورت ویژه‌تر نشان دهد.

وی ادامه داد: ابتکار امسال را بنده در تمرکزی دیدم که در رابطه با ظرفیت‌های مختلف از جمله رسانه‌ها، نرم‌افزارها و باقی تولیدات قرآنی صورت گرفته است و این تمرکز باعث شده است تا بازدیدکنندگان این فرصت را پیدا کنند که این تولیدات را به صورت کامل مشاهده کنند.

پژمانفر عنوان کرد: اینکه 1600 نرم‌افزار که هرکدام یک ویژگی خاص دارد را در کنار یکدیگر به صورت متمرکز قرار داده‌اند، کار بسیار خوبی است که این ظرفیت در سال‌های قبل به صورت متفرق وجود داشت اما امسال مجتمع شده است. بنابراین بنده در مجموع روند برگزاری نمایشگاه را روندی مثبت و رو به رشد می‌بینم.

نماینده مشهد و کلات در خانه ملت عنوان کرد: سعی ما در فراکسیون قرآن بر این است که رابطه تنگاتنگی با مردم برقرار کنیم تا مردم بتوانند به راحتی، هم در استان‌ها و هم در تهران، با یک رابط قرآنی در مجلس ارتباط برقرار کنند تا بتوانند پیشنهادات، انتقادات و نقطه ‌نظرات خود را بیان کنند و ما به عنوان نمایندگان مجلس که وظیفه قانونگذاری داریم بتوانیم با نزدیکی روابط با مردم، مشکلات را رصد کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی یادآور شد: افرادی در فراکسیون برای حضور در غرفه ثبت‌نام کرده‌اند و سعی ما بر این است که هر شب حداقل یک یا دو نفر از نمایندگان عضو فراکسیون قرآن در این غرفه در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی درباره جزئیات جلسه اخیر فراکسیون قرآن گفت: ما سعی کرده‌ایم که با ارتباطی که با دستگاه‌های مختلف داریم، انگیزه آنان برای انجام وظایف‌شان و یا برعهده گرفتن وظایف جدید بالا ببریم. زیبنده جمهوری اسلامی نیست که درصد قابل توجهی از مردم ما، اعم از دانش‌آموز، دانشجو، کارمند، خانه‌دار و .... مهارت‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن را بلد نیستند، بنابراین باید برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

پژمانفر ادامه داد: ما جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار کردیم و کلیات این موضوع با حضور خود وزیر نهایی شد و برنامه عملیاتی آن را در روز شنبه یا یکشنبه این هفته اعلام خواهیم کرد تا با یک برنامه‌ریزی منسجم بتوانیم از ظرفیت خود آموزش و پرورش استفاده کنیم و مهارت روخوانی و روان‌خوانی قرآن را به عنوان کف مطالبات خودمان عملیاتی کنیم.

نماینده مشهد و کلات در خانه ملت با بیان اینکه دالان ورود به دریای عظیم قرآن، روخوانی و روان‌خوانی قرآن است، اظهار کرد: به همین دلیل است که در حال ترویج مهارت‌های روخوانی و روان‌خوانی هستیم. البته برنامه‌های دیگری هم در بخش‌های دیگر از جمله فهم قرآن، تدبر در قرآن، حفظ قرآن و سایر حوزه‌ها داریم اما مواردی که اشاره کردم را به عنوان کف مطالبات خود قرار داده‌ایم.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بر این اساس رایزنی‌هایی با بخش‌های مختلف انجام دادیم؛ به عنوان مثال با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه گذاشتیم و بحث کردیم و ایشان هم کلیات پیشنهادات ما را پذیرفتند و قرار شد تمامی افرادی که زیرمجموعه آنها هستند با مهارت‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم آشنا شوند.

وی اظهار کرد: همچنین با جناب آقای نوربخش، رئیس سازمان تأمین اجتماعی جلسه گذاشتیم و بحث کردیم تا تمام کارکنان زیرمجموعه آنان نیز در قالب یک برنامه سازماندهی شده با مهارت‌های روخوانی و روان‌خوانی آشنا شوند.

پژمانفر عنوان کرد: علاوه بر این با جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور در امور اداری و استخدامی جلسه گذاشتیم و مباحث مورد نظر خودمان را مطرح کردیم و خوشبختانه ایشان جواب مثبتی به ما دادند تا ما بتوانیم کار را به خوبی انجام دهیم.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هدف ما این است که همه پرسنل تحت پوشش دوایر دولتی، اعم از قراردادی و سایر اشکال استخدامی، بتوانند در ضمن خدمت، این آموزش‌ها را ببینند. البته تنوع این مسئله و ویژگی‌هایی که جذاب باشد تا افراد به صورت خودجوش به سراغ این مسئله بیایند نیز مورد توجه ما بوده است تا ان‌شاءالله بتوانیم یک برنامه جدی قرآنی داشته باشیم.

یادآور می‌شود، بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا تاریخ ۱۴ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. غرفه خبرگزاری ایکنا در شبستان اصلی، بخش رسم آیینگی(پاویون رسانه‌ها) قرار دارد.

انتهای پیام

captcha