تلاوت قرآن زمینه‌ساز اصلاح خواننده آن می‌شود
کد خبر: 3717540
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

تلاوت قرآن زمینه‌ساز اصلاح خواننده آن می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآنی صوت القرآن نگین تبریز، ضمن بازگو نمودن اثرات تلاوت قرآن بر خواننده تاکید کرد: تلاوت قرآن الهی زمینه‌ساز اصلاح خواننده آن می‌شود و او از این شایستگی برخوردار می‌شود تا به مقام اهل تقوا و رستگاری برسد.

مرضیه قربانی، مدیر مؤسسه قرآنی صوت القرآن نگین تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از جست وجوی انسان برای آگاهی‌های صحیح گفت و افزود: انسان در تكاپو و جست و جوی آگاهی‌های صحیح و معارف بلند و پرمعنا است، البته با استفاده از تجربیات بشری و تلاش‌های علمی، به بسیاری از آگاهی‌ها می‌توان دست یافت؛ اما برای اطمینان به درستی یافته‌های خود و آگاهی به آنچه برای او دست نایافتنی است، نیاز به یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس است.

تلاوت قرآن زمینه‌ساز اصلاح خواننده آن می‌شود
وی، تلاوت را به معنای خواندنی خاص دانست و ادامه داد: قرائت به معنای خواندن مطلق است ولی تلاوت به معنای خواندنی خاص است كه شخص آيات و يا سوره های قرآنی را پشت سر هم می خواند.
مدیر مؤسسه قرآنی صوت القرآن نگین تبریز یادآور شد: بطور قطع خواندن قرآن حتی اگر معنای آن را فرد متوجه نشود عبادت است و روی انسان تاثیر معنوی مثبت می گذارد و البته راه فهم و تفسیر قرآن و فهم آن بعد از قرائت قرآن کرم است زیرا اول باید آیه و سپس ترجمه را بفهمیم که بتوانیم به تفسیرآن که البته از معصوم یا اولیاءالله به دست ما رسیده دست یابیم.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: قرآن بخوانید که مزد هر حرف آن ده حسنه است. نمی‌گویم که الم یک حرف است، بلکه الف یک حرف، لام یک حرف و میم یک حرف است.
قربانی ضمن بازگو نمودن اثرات تلاوت قرآن بر خواننده تاکید کرد: تلاوت قرآن الهی زمینه‌ساز اصلاح خواننده آن می‌شود و او از این شایستگی برخوردار می‌شود تا به مقام اهل تقوا و رستگاری برسد.

انتهای پیام

captcha