استفاده از ظرفیت دارالقرآن‌ها جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان
کد خبر: 3717599
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

استفاده از ظرفیت دارالقرآن‌ها جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ. رئیس اداره آموزش و پرورش کارون با بیان اینکه اجرای هدفمند برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی می‌تواند اثرات مثبت و مهم تربیتی برای دانش آموزان به دنبال داشته باشد، از برنامه‌های دارالقرآن این شهرستان برای دانش آموزان خبر داد.

استفاده از ظرفیت دارالقرآن‌ها جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

عزیز مزرعه، رئیس اداره آموزش و پرورش کارون در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان کارون گفت: اجرای هدفمند برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی می‌تواند اثرات مثبت و مهم تربیتی برای دانش آموزان به دنبال داشته باشد.

وی برگزاری کلاس‌های روان خوانی و روخوانی، تجوید، نهج البلاغه و تفسیر و صوت و لحن و حفظ قرآن کریم را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کلاس‌های تابستانه دارالقرآن‌ها دانست و افزود: دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به دارالقرآن الهادی دخترانه و پسرانه نسبت به ثبت نام در این کلاس‌ها اقدام کنند.

مزرعه با اشاره به استقبال گسترده دانش آموزان از این کلاس‌ها در سال گذشته عنوان کرد: برنامه‌های جانبی از قبیل فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در این کلاس‌ها برای دانش آموزان پیش بینی شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کارون با بیان اینکه امسال مهدهای قرآنی نیز در دارالقران به فعالیت خواهند پرداخت گفت: بهره گیری از فرصت تابستان برای شناخت و پرورش استعدادهای قرآنی دانش آموزان امری مهم و ضروری است.

مزرعه در خصوص برپایی مهدهای قرآن افزود: فعالیت‌ها و کلاس‌های جذابی همچون آموزش قرآن از طریق اشاره، کمک به حفظ قرآن، آشنایی با ائمه(ع) و سیره اهل بیت(ع) در این مهدها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این مطلب که دانش آموزان شهرستان کارون همواره در مسابقات قرآن کریم در سطوح مختلف استانی و ملی درخشیده‌اند اظهار کرد: آماده سازی دانش آموزان و ارتقای کیفی استعدادهای آنان جهت شرکت در مسابقات قرآن و عترت از دیگر اهداف برگزاری این کلاسها است.

مزرعه با اشاره به زمان ثبت نام این کلاس‌ها اعلام کرد: ثبت نام کلاس‌های قرآنی از خرداد ماه آغاز شده است و این کلاس‌ها تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: کلاس‌های علمی و پژوهشی متعددی ویژه دانش آموزان نیز توسط پژوهش‌سرای خوارزمی آموزش وپرورش کارون پیش بینی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند در این کلاس ها نیز نام نویسی کنند.

گفتنی است؛ دو دارالقرآن الهادی دخترانه و پسرانه وابسته به آموزش و پرورش در شهرستان کارون فعالیت می‌کنند و دانش آموزان این شهرستان ۲۲ مقام استانی را در مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی از آن خود کردند.

انتهای پیام

captcha