خدیجه(س) مصداق آیه 92 سوره آل‌عمران است
کد خبر: 3717605
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز/

خدیجه(س) مصداق آیه 92 سوره آل‌عمران است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: قصه حمایت خدیجه(س) از پیامبر مربوط به بعد از احد و خندق و فتح مکه نیست. او قبل از همه این حوادث، زمانی که همه پیامبر را ترک کرده بودند و او را مجنون و ساحر خطاب می‌کردند، از ایشان حمایت کرد. خدیجه(س) مصداق آیه 92 سوره آل‌عمران «لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ؛ هرگز به نيكوكارى نخواهيد رسيد تا از آنچه دوست داريد انفاق كنيد و از هر چه انفاق كنيد قطعا خدا بدان داناست.»

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه اسلامی شب گذشته 4 خردادماه در دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س)، اظهار کرد: با توجه به آنکه پیامبر اسلام(ص) پس از فوت حضرت خدیجه(س) همسران دیگری را اختیار کردند، اما درباره این بانو فرمود: «هیچ یک از همسرانم مثل خدیجه نبودند.»

وی ادامه داد: ویژگی حضرت آن بود که تمام اموال و زندگی خود را در راه خدا، هدف پیامبر، رسالت ایشان، انفاق کرد. اولین بانویی که برای استمرار رسالت پیامبر(ص) اموال خود را به نبی اسلام تقدیم کرد،‌ ایشان بود. بسیاری از انسان‌ها زمانی که یک حکومت استقرار و قوام می‌یابد شروع به سرمایه‌گذاری در آن می‌کنند. مزیتی که برای ام‌المؤمنین در اینجا ذکر شده آن است که همه اموال خود را در راه حکومتی وقف کرد که هنوز استقرار نیافته بود. در زمانی که تبعیت و پیروی از پیامبر جرم محسوب می‌شد و پیروان ایشان شکنجه و آزار می‌دیدند، وی دست از حمایت از رسول خدا برنداشت.

خسروپناه گفت: قصه حمایت خدیجه(س) از پیامبر مربوط به بعد از احد و خندق و فتح مکه نیست. او قبل از همه این حوادث، زمانی که همه پیامبر را ترک کرده بودند و او را مجنون و ساحر خطاب می‌کردند، از ایشان حمایت کرد. خدیجه(س) مصداق آیه 92 سوره آل‌عمران «لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ؛ هرگز به نيكوكارى نخواهيد رسيد تا از آنچه دوست داريد انفاق كنيد و از هر چه انفاق كنيد قطعا خدا بدان داناست.» است.

رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه اسلامی بیان کرد: برتری ام‌المؤمنین آن بود که برای رضای خدا، اموالش را در راه رسالت رسول‌الله(ص) انفاق کرد. بانو خدیجه(س) ایمان مجسم بود و به صورت عملی و با قطعیت و یقین از پیامبر(ص) تبعیت کرد.

انتهای پیام

captcha