۳۰ شب احیا در مسجد جامع اصفهان/ چراغ میراث معنوی شیخ مهدی مظاهری همچنان پرنور است
کد خبر: 3717670
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

۳۰ شب احیا در مسجد جامع اصفهان/ چراغ میراث معنوی شیخ مهدی مظاهری همچنان پرنور است

گروه اجتماعی – مراسم احیا در شب‌های ماه مبارک رمضان در مسجد جامع اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا شعبه اصفهان، به نقل از روابط عمومی بنیاد خیریه راهبری آلاء، مسجد جامع اصفهان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین میعادگاه‌های عاشقان شهر گنبدهای فیروزه‌ای این روزها در حال آماده حضور عاشقان و دلدادگان درگاه الهی در شب‌های ماه مبارک رمضان است.
امسال نیز به مانند سال‌های گذشته مراسم احیاء و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در این مکان مقدس روشن است هر چند دیگر نوای آسمانی شیخ مهدی مظاهری در این مکان طنین انداز نخواهد بود.
مقام معظم رهبری در پیامی به مناسبت درگذشت شیخ مهدی مظاهری؛ بنیانگذار بسیاری از مجلس دعا در شهر اصفهان از جمله مراسم احیاء و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در مسجد جامع اصفهان آورده‌اند: « مزمه‌ی معنویِ دعا و نیایش آن مرحوم در شب‌های جمعه و سحرهای ماه مبارک رمضان طی سال‌های طولانی در شمار یادگارهای معنوی شهر عزیز اصفهان است و امید است همواره برقرار باشد».
به همین منظور و با توجه به نیم قرن قدمت مراسم احیاء و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در این مکان مقدس، هئیت امناء مسجد جامع اصفهان با تدارک ویژه برنامه‌های متنوع و دعوت از سخنرانان و مداحان مطرح کشوری و استانی در تلاش است تا چراغ میراث معنوی شیخ مهدی مظاهری را همچنان پر نور نگه دارد.
بر اساس این گزارش مراسم احیاء و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در مسجد جامع اصفهان هر ساله میزبان جمعیت کثیری مردم شهید پرور اصفهان است که خود را پس از نیمه شب به مسجد جامع می رسانند تا دعای ابوحمزه را همراه با یکدیگر زمزمه کرده، دست‌های خود را بالا ببرند و ندای العفو سر بدهند. از سخنان سخنرانان بهره برده و با مناجات های ذاكرين اهل بين عليهم السلام اشک بریزند.
اين ضيافت باشكوه در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 12 تا 3 بامداد برپاست.
انتهای پیام

captcha