بازدیدمدیرکل امور بانوان استانداری اصفهان از جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3717702
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

بازدیدمدیرکل امور بانوان استانداری اصفهان از جهاد دانشگاهی

گروه فرهنگی - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان از معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بازدید و با رییس و معاونان این واحد گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا شعبه اصفهان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، محمود مراثی در دیدار با سهیلا اثنی عشران، معاون امور بانوان استاندار اصفهان اظهار کرد: امیدواریم تعامل و همکاری بیش از پیش و تنگاتنگی میان مجموعه جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و استانداری اصفهان به صورت گسترده و همه‌جانبه صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه این دیدار را به فال نیک می گیریم، افزود: جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با تمام توان آماده همکاری و کمک رسانی به استانداری اصفهان است.
رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان ادامه داد: ظرفیت‌هایی که در معاونت فرهنگی از جمله مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) و معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان وجود دارد، می‌تواند بازویی برای اجرای فعالیت‌های هر چه بهتر و با کیفیت‌تر استانداری اصفهان باشد.

امور بانوان استانداری، به دنبال تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده است

همچنین در این دیدار، سهیلا اثنی عشران اظهار کرد: نظر استاندار اصفهان بر این است که نظر و دیدگاه مردم نیز در شاخص‌های ارزیابی لحاظ شود. در صورتی که این موضوع محقق شود، فعالیت‌های زیادی از دستگاه‌های مختلف به مرکز افکارسنجی مجموعه جهاد دانشگاهی به عنوان یک مرکز علمی و استاندارد، ارجاع خواهد شد.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه در مورد بحث زنان کارتن خواب، باید موضوع ارزیابی شود که کاری که دولت در این حوزه انجام داده است، تاثیر مثبت داشته و یا به این مساله دامن زده است. این چنین موضوعاتی می‌تواند توسط ایسپا انجام بگیرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در امور بانوان استانداری، به دنبال تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده هستیم و برای این مهم نیازمند بررسی معضلات و مسایل موجود شهرستان‌های استان اصفهان هستیم. یکسری گزارش‌ها از طرف مسئولان و مدیران استانی در دست داریم، اما می‌خواهیم با دریافت اطلاعات مردم نیز گزارش قوی‌تری در دست داشته باشیم و با این داده‌ها، سند را تدوین کنیم.
اثنی‌عشران به اهمیت پژوهش در دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: یک درصد از بودجه دستگاه‌های دولتی باید به پژوهش اختصاص داده شود و در این حوزه نیز معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی می‌تواند ورود پیدا کند.
وی ادامه داد: قصد داریم به معاونت پژوهشی سفارش تحقیق فراتحلیلی در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی از جمله کارتن خوابی زنان، اعتیاد بانوان و اشتغال فارغ‌التحصیلان بدهیم و این موضوع به عنوان پله نخست همکاری تلقی می‌شود و در این حوزه به عنوان ارایه گزارش به صورت کمی و کیفی هستیم.

همچنین مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در بازدید از خبرگزاری ایسنا منطقه اصفهان اضافه کرد: در چند سالی که با ایسنا مصاحبه هایی را انجام داده‌ام، همواره با رعایت انصاف، صحبت هایم منعکس شده‌اند و از این بابت از خبرنگاران این رسانه تشکر می‌کنم.
اثنی‌عشران با بیان اینکه ایسنا همواره در خبرهایش امانت و انصاف را رعایت می‌کند، گفت: خبرگزاری ایسنا جزو معدود رسانه‌هایی است که فیلتری برای گفت وگو با آن لحاظ نمی‌کنم.
مباحث حوزه بانوان از دغدغه‌های جهاد داشگاهی واحد اصفهان است
همچنین در این دیدار، داریوش اسماعیلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان اظهار کرد: با توجه به تحولات گسترده‌ای که در ساختار جمعیتی کشور رخ داده و اتفاقاتی که در حوزه زنان در جامعه به وقوع پیوسته است، دغدغه جهاد دانشگاهی بوده است تا در حوزه بانوان نیز فعالیت هایی موثری را انجام دهد.
وی افزود: تعاملات می تواند باعث ایجاد تحولات درست در حوزه های مختلف شود، در این راستا مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) می تواند نقطه تلاقی همکاری ها و تعاملات جهاد دانشگاهی با اداره کل امور بانوان استانداری باشد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: ایسپا جزء مهمترین مراکز افکارسنجی در سطح کشور محسوب می‌شود و توانسته با حفظ مشی مستقل خود و پایبندی به اصول علمی، اعتماد مسولان کشور را جلب کند. به عنوان نمونه ایسپا در انتخابات ریاست جمهوری توانسته بود نتایج انتخابات را با 5 درصد خطا پیش‌بینی کند.
اسماعیلی ادامه داد: در استان اصفهان نیز مجموعه ایسپا با حدود 200 پرسشگر کارآزموده وجود دارد که در صورت نیاز آماده فعالیت هستند و به سرعت فعالیت‌های خود را برای پروژه‌های مختلف آغاز می‌کنند.
وی اضافه کرد: : با توجه به گستردگی امور و مسایل مربوط به زنان، آمادگی ایسپا شعبه اصفهان را جهت رصد فعالیت‌ها و مسایل مربوط به این قشر از جامعه ابراز می کنیم.

جهاد دانشگاهی بارهای روی زمین مانده را به دوش کشیده است

همچنین معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: با توجه به اینکه سمت و سو و رویکردهای استانداری اصفهان و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به همدیگر نزدیک است، می‌توان با گفت وگو، شاهد نتایج مثبتی باشیم.
ژیان‌پور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از ابتدای انقلاب بارهای روی زمین مانده را به دوش کشیده است، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی تنها نهادی در کشور است که به طور خاص بر روی پژوهش سرمایه گذاری کرده است و به طور تخصصی روی مباحث پژوهشی فعالیت می‌کند.
انتهای پیام

captcha