بازدید وزیر ارشاد از غرفه جهاددانشگاهی در نمایشگاه قرآن/ دوری وزرا از پاویون رسانه‌ها
کد خبر: 3717708
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

بازدید وزیر ارشاد از غرفه جهاددانشگاهی در نمایشگاه قرآن/ دوری وزرا از پاویون رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در ششمین روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، نمایشگاه توانست میزبان دو وزیر باشد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر کشور شامگاه جمعه، چهارم خردادماه از بخش‌های مختلف نمایشگاه گذر کردند.

بازدید وزیر ارشاد از غرفه جهاددانشگاهی در نمایشگاه قرآن/ دوری وزرا از پاویون رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، ششمین روز از بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نسبت به روزهای قبل از نظر جمعیت مردم و بازدید مسئولان روز شلوغ‌تری را پشت سر گذاشت.

با وجود آنکه با گذشت پنج روز از برپایی نمایشگاه، از حضور مسئولان خبری نبود و چراغ نمایشگاه همچنان به دست مردم قرآن دوست روشن بود، در اواخر روز صحبت از حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه وزیر کشور شد اما ساعاتی بعد تنها وزیر کشور به بازدید نمایشگاه آمد. عبدالرضا رحمانی فضلی که بازدید سریعی از برخی بخش‌های مختلف نمایشگاه داشت، درخواست‌ها برای حضور در برخی بخش‌ها از جمله پایون رسانه‌ها را نپذیرفت و حتی از مسیری دورتر از این بخش گذر کرد.

اما سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مصلی امام خمینی(ره) از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کرد. وی در این بازدید از بخش فضای مجازی، غرفه‌های کودک و نوجوان، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سوره‌های سرخ بازدید کرد. در بازدید از غرفه سوره‌های سرخ که به معرفی شهدای قرآنی اختصاص یافته است، از وزیر ارشاد خواسته شد تا یکی از شهدا را انتخاب کرده و در اولین سفر زیارتی خود به یکی از اماکن مقدسه نایب‌الزیاره این شهید باشد.

بازدید وزیر ارشاد از غرفه جهاددانشگاهی در نمایشگاه قرآن/ دوری وزرا از پاویون رسانه‌ها

وزیر ارشاد در ادامه بازدید خود از بخش دانشگاهی و سپس جهاددانشگاهی بازدید کرد. وی در بخش جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه از فعالیت‌های قرآنی این نهاد اطلاع دارد، خواستار اطلاع از آخرین دستاوردهای جهاددانشگاهی شد و در همین راستا از فرایند تهیه قرآن «واضح» که به همت بخش‌های قرآنی جهاددانشگاهی تهیه شده است، مطلع شد.

وزیر ارشاد که حاضر به حضور در پایون رسانه‌‌ها نشده بود، در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره نقاط قوت و تمایز این نمایشگاه نسبت به دوره‌های پیشین پرداختو گفت: در نمایشگاه امسال شاهد چند تحول هستیم. نکته اول فضای بصری و جذابیت‌های ظاهری است. به طور طبیعی انتظاری که مردم از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها دارند این است که نمایشگاه‌ها از جذابیت‌های بصری مناسب برخوردار باشند خوشبختانه نمایشگاه امسال از این نظر شرایط بهتری دارد.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی به عنوان یک فضای واقعی زندگی تبدیل شده است، افزود: چند سالی است که بحث‌های قرآنی با فضای مجازی نسبت ویژه‌ای یافته و به همین جهت امسال بخش فضای مجازی از لحاظ طبقه‌بندی و رویکرد شرایط بهتری نسبت به قبل پیدا کرده است.

وزیر ارشاد به راه‌اندازی بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن از روزهای آینده اشاره و اظهار کرد: به نظر می‌رسد باید ظرفیت بین‌المللی قرآن را یکپارچه در یک جا نشان دهیم تا هم کسانی که در این زمینه در داخل کشور فعالیت دارند ارتباطاتی را پیدا کنند و هم اینکه این تجمیع ظرفیت‌ها و فرصت‌های جدیدی برای حضور ما در خارج کشور فراهم کند. اینکه بخش بین‌الملل بعد از چند سال غیبت دوباره راه‌اندازی می‌شود از دیگر نکات مثبت است.

بر اساس این گزارش، برای اولین‌بار نمایشگاه قرآن میزبان ۲۰ نفر از شرکت‌کنندگان در دوره‌های دانشجومعلم قرآن کریم با محوریت آموزش روش تدریس و تجوید در بخش جهاددانشگاهی بودیم. این دوره فشرده با توجه به اظهار علاقه جمعی از مشتاقان حضور در کلاس‌های آموزشی دانشجومعلم قرآن کریم توسط مرکز فعالیت‌های دانشجویی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود و مشکلاتی که بابت حضور در کلاس‌های عادی این دوره‌ها داشتند، مقرر شد، دوره فشرده پنج روزه دانشجومعلم قرآن کریم در نمایشگاه قرآن برگزار شود.

بازدید وزیر ارشاد از غرفه جهاددانشگاهی در نمایشگاه قرآن/ دوری وزرا از پاویون رسانه‌ها

در غرفه جهاد دانشگاهی همچنین کلینیک مشاوره کارآفرینی و نوآوری با تمرکز بر بازار جهان اسلام، در مرکز رشد واحدهای فناوری هنرهای قرآنی برپا شد.

تلاوت اذان‌گاهی ششمین روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم توسط «حبیب صداقت»، قاری ممتاز کشورمان اجرا شد. همچنین در محفل انس با قرآن «حسین فردی» قاری بین‌المللی کشور به تلاوت آیاتی از کلام‌‌الله مجید پرداخت و «محمد کاشی»، حافظ نوجوان کل قرآن کریم اجرای برنامه داشت.

همچنین نمایشگاه بین‌المللی قرآن میزبان نشست‌هایی از جمله «تصویر پیامبر (ص) در قرآن کریم» با سخنرانی ناصر مهدوی، پژوهشگر حوزه عرفان و فلسفه و امیر احمدنژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، نشست «سیر مطالعاتی نهج‌البلاغه»، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث و نشست «طب در اسلام با نگاهی به وضع موجود» با سخنرانی سید مهدی میر غضنفری بود.

بازدید وزیر ارشاد از غرفه جهاددانشگاهی در نمایشگاه قرآن/ دوری وزرا از پاویون رسانه‌ها

غرفه خبرگزاری ایکنا نیز در ششمین روز میزبان چند چهره قرآنی از جمله نویسندگان و مؤلفان آثار قرآنی بود. فاطمه اولاد قباد، منتخب مردم تهران و عضو فراکسیون قرآن و عترت و نماز در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در غرفه ایکنا ضمن تقدیر از فرایندهای اطلاع‌رسانی در زمینه قرآن، به سوالات خبرنگاران ایکنا پاسخ داد.

captcha