ایمان و دیانت قوی اهالی سیستان، توأمان با فقر و نداری
کد خبر: 3717736
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

ایمان و دیانت قوی اهالی سیستان، توأمان با فقر و نداری

کانون خبرنگاران نبأ ــ خطیب جمعه بنجار به اهانت آشکار یکی از خبرنگاران به فرهنگ غنی مرزداران سیستان اشاره کرد و گفت: مردمی که دارای تمدنی با قدمت ۵۰۰۰ هزار ساله هستند و در ایمان و دیانت سبقه طولانی دارند، قطعا فقر، نداری، قهر طبیعت و کم‌کاری بعضی از مسئولان ارشد باعث ضعف ایمان آن‌ها نخواهد شد.

ایمان و دیانت قوی اهالی سیستان توأمان با فقر و نداری

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود پارسا، امام جمعه شهرستان بنجار سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، چهارم خردادماه به تشریح روایتی از پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: «من حسن منکم فی هذا الشهر خلقه کان له جوازا علی الصراط» یعنی هر کس بتواند در این ماه اخلاقش را نیکو گرداند از پل صراط به‌راحتی می‌گذرد.
حجت‌الاسلام پارسا مشکلات اخلاقی جامعه را نشانه عدم پایبندی به اخلاق حسنه برشمرد و افزود: در جنگ صفین یاران حضرت امیرالمؤمنین(ع) به دشمنان اسلام دشنام دادند، آن حضرت فرمودند «نمی‌پسندم که شما حتی به دشمنان دشنام دهید».
امام جمعه بنجار در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که اخلاق محمدی روز به روز در جامعه بیشتر گسترش پیدا کند.

وی در خطبه دوم به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگ اسلام تمام هستی و سرمایه خود را در راه حفظ اسلام فدا کرد تا دین خدا پایدار باقی بماند و توانست در مهد شرک و بت‌پرستی ایمانش را اظهار کند.
امام جمعه بنجار در ادامه به خروج آمریکا از برجام اشاره و عنوان کرد: در شکست دشمن هیچ تردیدی نیست و از تجربیات گذشته باید بیاموزیم که آمریکا قابل اعتماد نیست و در طول ۴۰ سال گذشته همیشه در صدد تحریم ایران بوده و در همه توطئه‌ها شکست خورده است و این وعده الهی هست و الحمدلله در اوج تحریم‌ها بیشترین پیشرفت را در برنامه‌های علمی، نظامی و فناوری داشته‌ایم.
خطیب جمعه بنجار به اهانت آشکار یکی از خبرنگاران خبرگزاری صدا و سیما به فرهنگ غنی مرزداران غیور تنگه احد جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: طی روزهای اخیر یکی از خبرنگاران به مردم شریف سیستان توهین کرد که جا دارد به وی گفته شود مردمی که دارای تمدنی با قدمت ۵۰۰۰ هزار ساله هستند و در ایمان و دیانت سبقه طولانی دارند، قطعا فقر، نداری، قهر طبیعت و کم‌کاری بعضی از مسئولان ارشد باعث ضعف ایمان آن‌ها نخواهد شد.
پارسا به موضوعات جلسه اخیر بررسی مشکلات سیستان در تهران پرداخت و گفت: نتیجه این جلسه مهم باید منتج به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شود؛ لذا شایسته است پرداخت خسارت کشاورزان و تأمین علوفه دامداران در اولویت قرار گیرد.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

captcha