تعلیق اقتصاد ایران به برجام سبب استهلاک اقتصاد می‌شود
کد خبر: 3717752
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
امام جمعه اقبالیه:

تعلیق اقتصاد ایران به برجام سبب استهلاک اقتصاد می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه اقبالیه قزوین بیان کرد: تعلیق اقتصاد ایران به برجام و مذاکره با غرب یک اشتباه بزرگ است؛ زیرا این وضعیت موجب استهلاک اقتصاد کشور خواهد شد؛ لذا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دوره جدید مذاکرات باید با اقتدار، عزت و اعتماد به نفس هر چه سریع‌تر وضعیت کشور را مشخص کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمیان، امام جمعه اقبالیه قزوین در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، چهارم خردادماه به مناسبت مذاکره احتمالی ایران و اروپا گفت: همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمود «مذاکره فی‌نفسه هیچ ایرادی ندارد و ۵۰ سال هم می‌توان مذاکره کرد»؛ اما به شرط آنکه کشور و اقتصاد مردم را معلق به مذاکره نکنیم. تعلیق اقتصاد ایران به برجام و مذاکره با غرب یک اشتباه بزرگ است؛ زیرا این وضعیت موجب استهلاک اقتصاد کشور خواهد شد؛ لذا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دوره جدید مذاکرات باید با اقتدار، عزت و اعتماد به نفسی که پشتوانه ۸۰ میلیون ایرانی را به‌همراه دارد، در آوردگاه مذاکره با اروپا، تکلیف ادامه یا پایان مذاکره را هر چه سریع‌تر مشخص و اقتصاد کشور را از وضعیت کنونی که متاسفانه صرفا نگاه به سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای بهبود شرایط را دارد نجات دهد؛ زیرا هیچ کشوری برای پیشرفت اقتصاد ایران دل نمی‌سوزاند. امروز از پیشرفت کشورهایی چون چین، کره، ژاپن و آلمان محکم بستن کمربندها و بالا زدن آستین‌های همت بوده است.
وی ادامه داد: در مسیر مذاکرات هسته‌ای، ما به بن‌بست نخورده‌ایم بلکه این دنیای غرب است که در برابر فتوحات و افزایش روزافزون قدرت جمهوری اسلامی ایران میز بازی را به هم زده و در تلاش است تا شاید بتواند با خروج از برجام چوبی در چرخ حرکت رو به جلوی نظام اسلامی قرار دهد.
امام جمعه اقبالیه عنوان کرد: بعضی‌ها می‌خواهند خروج آمریکا از برجام را به ترامپ نسبت دهند؛ اما این یکی اشتباه بزرگ است. ترامپ و آمریکا محصول خوی شیطانی و استکبار هستند و هیچ تفاوتی در ضلع‌های این جرثومه فساد نیست. همچنین بزک‌کشیدن دشمن یک حماقت تاریخی است.
وی بیان کرد: تیم مذاکره‌کننده در مواقعی که دستورالعمل‌های رهبری را در میدان مذاکره عمل کرد، پیروز میدان شد و آنجا که به دشمن اعتماد کرد در تور فریب دشمن گرفتار شد.
امام جمعه اقبالیه به‌مناسبت سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی و روز قانون گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب ضمن گلایه‌هایی در خصوص مسائل فرهنگی به نمایندگان مجلس دهم فرمودند که از وجود نوعی ولنگاری و بی‌اهتمامی در امور دستگاه‌های فرهنگی ناراضی هستند. سپس به موضوع اولویت‌های کار مجلس دهم پرداختند و با تأکید بر اینکه اقتصاد یک موضوع اصلی است، افزودند که نمایندگان مجلس در خصوص عملی‌شدن اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیرگذار هستند؛ زیرا می‌توانند مسیر اقدامات اقتصادی دولت را در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار دهند و همچنین این موضوع را از دولت مطالبه کنند.
وی عنوان کرد: امام خامنه‌ای در رابطه با حل موضوع رکود و اشتغال از طریق رونق تولید داخلی خاطرنشان کرد: که خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود بیشتر است. بنابراین باید برای حل این مشکل اقدامات جدی انجام شود و اکنون و با گذشت بیش از دو سال از عمر مجلس دهم به نظر می‌آید که هنوز مطالبات رهبری از این مجلس باقی است و این نمایندگان هستند که باید با اهتمام و تلاش خود بتوانند با برآوردن مطالبات رهبری که همان مطالبات واقعی مردم است نقش تاریخی خود را در مواجهه با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی به درستی ایفا کنند.

ولی عباسی

انتهای پیام

captcha