دیدار با جانباز 70 درصدی که همچنان آماده دفاع است
کد خبر: 3717770
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

دیدار با جانباز 70 درصدی که همچنان آماده دفاع است

گروه فرهنگی- جمعی از کارکنان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور در منزل یک جانباز ضمن گرامیداشت آزادسازی خرمشهر از ایثارگری های این جانباز 70 درصد قدردانی کردند.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد همدان جمعی از کارکنان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور در منزل یک جانباز همدانی ضمن گرامیداشت آزادسازی خرمشهر از ایثارگری های این جانباز 70 درصد قدردانی کردند.
حجت‌الاسلام و المسلیمن حمیدرضا طالقانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد در دیدار با یوسف قره‌باغی جانباز 70 درصد دفاع مقدس گفت: شما جانبازان اسناد زنده انقلاب و جنگ تحمیلی هستید که باید جایگاه و منزلتتان به جوانان بیشتر شناسانده شود.
وی افزود: نقش همسران جانباز کمتر از ایثارگری رزمندگان نیست و باید قدردان زحمات همسران جانباز هم بود.
یوسف قره‌باغی که بیش از چند سال حضور در جبهه حق علیه باطل را در گنجینه خاطرات خود دارد گفت: در شنبه سیزده فروردین 1367 درست زمانی که من بیست ساله شدم، در منطقه ماووت عراق به درجه‌ جانبازی نائل آمدم.

دیدار با جانباز 70 درصدی که همچنان آماده دفاع است
وی افزود: بنده در آن زمان مسئول بیسیم و ارتباطات گروهان بودم که رژیم بعث عراق در حوالی ساعت 13 بعدازظهر منطقه را بمباران شیمیایی کرد و من به خاطر ادای وظیفه و کمک به مردم، تا ساعت 1بامداد در محل بودم و وظیفه حکم می‌کرد که پستمان را ترک نکنیم سرانجام با دستور فرماندهی، ساعت 2 نیمه‌شب، از محل عقب‌نشینی کردیم.
قره باغی گفت: شدت شیمیایی شدن من به حدی بود که خانواده خودم به دلیل تغییر ظاهر چشمانم به‌سختی مرا شناختند و اثرات آن بر مجاری تنفسی همچنان همنشین و همراه من است.
وی که اکنون به همراه دختر خود در رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی همدان کسب علم می‌کند، تأکید کرد: اگر آن شرایط مجدداً پیش بیاید قطعاً همان رفتار را انجام خواهد داد.
اهدای لوح و تقدیر از همسر این جانباز حسن ختام این نشست صمیمی بود تا زلال جان در این گفتگو در ماه میهمانی حضرت دوست پرده از غبار دیگر بردارد.
انتهای پیام

captcha