نمایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد
کد خبر: 3717780
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
همزمان با بهار قرآن؛

نمایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

گروه فعالیت‌های قرآنی – نمایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی چهارمحال و بختیاری صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران فرهنگی و قرآنی استان در فرهنگسرای شهرکرد گشایش یافت.

نمایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جواد کارگران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صبح امروز ۵ خرداد ماه در آیین افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب و نرم افزارهای قرآنی استان که در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد با بیان اینکه تشکیل شورای گسترش و ترویج فعالیت های قرآنی استان از مهم ترین برنامه های قرآنی است گفت: این شورا باعث ایجاد همدلی و هم افزایی بین دستگاه های قرآنی و فرهنگی استان است.

وی با تاکید بر اینکه چهار کارگروه زیر گروه شورای ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی استان است اظهار کرد: کارگروه های آموزش، پژوهش، تبلیغ و فضای مجازی کارگروه های این شورا است.

کارگران به تدوین سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: این سند یکی از کارهای ارزنده کارگروه پژوهش دانشگاه شهرکرد است و به عنوان الگو در تمامی استان ها اجرا می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن، برگزاری هفته قرآن و عترت در استان، برگزاری مراسم جزخوانی قرآن کریم و تاسیس موسسه خیرین قرآن را از جمله فعالیت های قرآنی در استان دانست و تصریح کرد: قرآن چراغ هدایت بشریت است.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در بخش جمعی نمایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی ۴۵ غرفه وجود دارد.

کارگران با بیان اینکه آثار ۱۰۰ ناشر در بخش مکتوبات نمایشگاه وجود دارد اظهار کرد: پنج هزار جلد قرآن، کتاب و نرم افزار قرآنی در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان غرفه تعویض قرآن های قدیمی با جدید، هنرهای تجسمی، عفاف و حجاب، یاسین امین، موسسه الرحمن، موسسه نور و غرفه خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) را از جمله غرفه های این نمایشگاه دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری تئاتر خیابانی با موضوعات قرآنی، برگزاری شب های شعر و خاطره قرآنی، برگزاری کارگاه های تخصصی کودک و نوجوان از جمله برنامه های محوری این نمایشگاه است.

یادآور می شود پیش از افتتاح این نمایشگاه از سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان رونمایی شد.

captcha