وضعیت کفار هنگام قبض روح
کد خبر: 3717810
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
عضو خبرگان رهبری با استناد به آیات قرآن تشریح کرد:

وضعیت کفار هنگام قبض روح

گروه حوزه‌های علمیه ــ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: ملائکه با ضرباتی از پشت و پیش، کفار را به قبر بدرقه می‌کنند یعنی عذاب و عقوبت آنان از همان لحظه مرگ و از عالم برزخ شروع می‌شود.

وضعیت کفار هنگام قبض روح

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم امروز 5 خرداد در جلسه مباحث تفسیری جزء دهم قرآن گفت: در آیه 50 سوره انفال، خداوند به نوع برخورد ملائکه با کفار در لحظه قبض روح اشاره کرده و فرموده است که ملائکه با ضرباتی از پشت و پیش، آنان را به قبر بدرقه می‌کنند یعنی عذابشان از همان لحظه مرگ و از عالم برزخ عقوبت آنان شروع می‌شود.

وی افزود: در آیه 60 این سوره نیز فرموده هر چه در راه خدا در برابر دشمن خدا هزینه کنید در آخرت به شما باز می‌گردد؛ خداوند در موارد متعدد مومنان را به انفاق دعوت کرده و این آیه نیز دعوت به انفاق در راه دفاع از جامعه اسلامی است و از این آیه معلوم می‌شود که هزینه‌های دفاعی هم در دنیا و آخرت باز می‌گردد و دور ریختن ثروت کشور نیست.

حاج ابوالقاسم اظهار کرد: از این آیات برداشت می‌شود که جامعه اسلامی باید قدرت دفاعی خود را به رخ کفار بکشد و به وسیله قدرت دفاعی لرزه بر اندام دشمن بیندازد، همچنین همه آحاد جامعه ملزم هستند که خودشان را برای دفاع از جامعه اسلامی و هزینه‌های آن آماده کنند.

این داور بین‌المللی قرآن بیان کرد: امام صادق(ع) فرمودند از اینکه از انفاق در مسیر اطاعت از خدا مانع شوید، بپرهیزید، زیرا در این صورت دو برابر باید در راه غیر خدا هزینه کنید؛ امروز آل‌سعود به جای تقویت جامعه اسلامی چند برابر به آمریکا باج می دهد، زیرا اگر در راه تقویت دفاعی هزینه نکنیم، چند برابر باید برای باج دادن به کفار هزینه کنیم.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند مومنان را از اندوختن ثروت پرهیز داده و می‌فرماید این درهم و دینار داغ بر پیشانی و پشت و پهلوی کسانی است که ثروت‌اندوزی کرده و به دیگران انفاق نمی‌کنند؛ البته روایات فرموده است اگر کسی واجبات مالی خود را بپردازد عنوان کنز بر آن تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام

captcha