حضور 3 وزیر در جلسه امروز شورای توسعه/ تصویب کلیات سند قرآنی فضای مجازی
کد خبر: 3717822
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷

حضور 3 وزیر در جلسه امروز شورای توسعه/ تصویب کلیات سند قرآنی فضای مجازی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون نظارت و ارزیابی شورای توسعه فرهنگ قرآنی از تصویب کلیات سند توسعه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی در جلسه سی و نهم این شورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سی و نهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور عصر امروز شنبه، پنجم خردادماه در حالی در مصلای امام خمینی(ره) تهران، محل برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد که از لحاظ حضور تعداد اعضا در سطوح مختلف با جلسات گذشته این شورا تفاوت چشمگیری داشت.

حضور 3 وزیر در جلسه امروز شورای توسعه/ تصویب کلیات سند قرآنی فضای مجازی
در این جلسه قرآنی و معنوی که از ساعت 17 تا 18:45 در مصلای تهران برگزار شد، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن و سایر اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور حضور داشتند.
در این راستا و در رابطه با جزئیات برگزاری این جلسه قرآنی و نیز مصوبات آن با محمد انجم‌شعاع، معاون نظارت و ارزیابی شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت‌وگو کردیم.
انجم‌شعاع در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: به برکت نمایشگاه پرفیض بین‌المللی قرآن کریم جلسه سی و نهم شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بسیار باشکوه و در سطح عالی برگزار شد و در این چند سال اخیر نیز سابقه نداشت که این تعداد از وزرا و معاونان وزرا در جلسه حضور داشته باشند.
معاون نظارت و ارزیابی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه تنها جای خالی مخبر دزفولی، رئیس محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در این جلسه احساس می‌شد، تصریح کرد: جلسه با یک جلال و شکوه ویژه‌ای اداره شد و از مصوبات خوبی نیز برخوردار بود.
انجم‌شعاع در ادامه بیان کرد: مهمترین مصوبه جلسه امروز که در واقع به مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازمی‌گردد و بیش از شش سال نیز از طرح موضوع آن می‌گذرد، مسئله سند فضای مجازی بود که مدتی در دوره‌ای که مسئولیت آن به سازمان تبلیغات واگذار شد، کار سنگینی بر روی آن انجام شد و در ادامه نیز پس از سال‌ها رفت و آمد و مسکوت ماندن، در نهایت امروز کلیات سند فضای مجازی که یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم جامعه قرآنی کشور بود، تصویب شد.

حضور 3 وزیر در جلسه امروز شورای توسعه/ تصویب کلیات سند قرآنی فضای مجازی
معاون نظارت و ارزیابی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه البته چند اشکال بسیار جزئی در این زمینه وجود داشت، اظهار کرد: سند از اتقان ویژه‌ای برخوردار و محکم بود و مقرر شد تا برابر مصوبه‌هایی که در گذشته نیز در کمیسیون تبلیغ و ترویج وجود داشته، پس از تصویب در شورای توسعه، برای تصویب و تأید نهایی به شورای فضای مجازی ارسال شود که بنده فکر می‌کنم با ویژگی‌های موجود در سند، مراحل تصویب آن در شورای فضای مجازی نیز به سرعت طی خواهد شد.
گزارش ایکنا حاکی است، انجم‌شعاع در رابطه با دیگر مصوبات و نیز جزئیات بیشتر سی و نهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به موارد دیگری اشاره نکرد.

گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید.

انتهای پیام

 

captcha