نگاه کارآفرینی در فعالیت‌های قرآنی یعنی نگاه اقتصادی داشته باشیم
کد خبر: 3717825
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
ندا لسانی‌فشارکی:

نگاه کارآفرینی در فعالیت‌های قرآنی یعنی نگاه اقتصادی داشته باشیم

گروه دانشگاه ــ مدرس حوزه و دانشگاه در کارگاه «رسالت الهی خادمین قرآن در عصر ظهور»، گفت: نگاه کارآفرینی در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی یعنی نگاه اقتصادی به این فعالیت‌ها داشته باشیم، جنبه‌های جدید هر کاری را استخراج کنیم که وقتی کار پیش رفت احساس شکست دست ندهد و مفید باشد.

به گزارش ایکنا؛ کارگاه «رسالت الهی خادمین قرآن در عصر ظهور» با سخنرانی ندا لسانی‌فشارکی امروز شنبه، ۵ خردادماه جاری در غرفه جهاد دانشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.
 
نگاه کارآفرینی در فعالیت‌های قرآنی یعنی نگاه اقتصادی داشته باشیم
فشارکی در این کارگاه با بیان اینکه ندیدن مشکلات خام‌خیالی است، اظهار کرد: اکنون در عصر ظهور به نقطه دولت سازی رسیده‌ایم، یعنی امروز انقلابی بودن به مشت گره کردن صرف نیست و با تشکیل یک دولت مقتدر است که می‌توان مقابل قدرت‌های دنیا از جمله آمریکا ایستاد.

وی با اشاره به اینکه مفهومی از مهدویت درست کرده‌ایم که بدتر از ماده مخدر است، افزود: امروز به جایی رسیده‌ایم که در همه کار‌هایی که می‌خواهیم انجام دهیم دعا می‌کنیم امام زمان بیاید و آن را به سرانجام برساند. ما باید با رهنمود‌های اهل بیت(ع) برای انجام کار‌ها تلاش کنیم و امام زمان(عج) نتیجه نهایی را انجام دهد.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: همه باید تلاش کنیم و اگر بتوانیم دولت اسلامی بسازیم امام زمان(عج) ظهور می‌کند، وظیفه ما این است که زمانه را درست بشناسیم، با ذکر «مهدی بیا» وظیفه از روی دوشمان برداشته نمی‌شود.

وی قرار گرفتن در مسیر رسالت الهی را مهم خواند و گفت: خدا یک مسئله در زندگی ما قرار می‌دهد تا یاد بگیریم مسائل بزرگ‌تری را حل کنیم. مسئله زندگی خود را پیدا کنید تا مسیر رسالت الهی را پیدا کنید و از استعدادتان در آن مسیر استفاده کنید. اگر در جایگاهی که هستید، خوب کار کنید یار امام زمان(عج) خواهید بود و در مسیر رسالت الهی گام برخواهید داشت.

کارآفرینی و فعالیت‌های قرآنی

فشارکی روند فعالیت‌های قرآنی را خوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود آنکه سال‌های زیادی گذشته، اما همچنان می‌گوییم قرآن بخوانید و جایزه بگیرید. کار‌هایی که امروز درباره قرآن انجام می‌دهیم برای بچه‌ها جذابیت ندارد. باید در فعالیت‌های فرهنگی طراحی و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که بازدهی در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

وی افزود: باید فعالیت‌های فرهنگی را از قالب‌های کلیشه‌ای و کیلویی خارج کنیم. یک زمانی استاد قرائتی گفته بودند؛ قبل‌تر‌ها سفره‌های بزرگ و پر از غذا می‌چیدند اما الان، سفره‌ها لقمه‌ای و ساندویچی شده، چیزهایی هم که ما به دیگران عرضه می‌کنیم باید به همین شکل باشد، از همین جهت است که ایشان تفسیر قطره‌ای را مطرح کردند، اکنون در وب‌سایت‌ها یک آیه و یک تفسیر از ایشان منتشر می‌شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: نگاه کارآفرینی در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی یعنی نگاه اقتصادی به این فعالیت‌ها داشته باشیم، جنبه‌های جدید هر کاری را استخراج کنیم که وقتی کار پیش رفت احساس شکست دست ندهد و مفید باشد.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی کردن هزینه‌بر است گفت: روایت است روزی در مسیری که امام کاظم (ع) می‌رفتند شخصی به ایشان اهانت کرد، یک‌بار دیگر امام از آن مسیر عبور می‌کنند و آن شخص را مشغول کار بر روی زمین کشاورزی می‌بینند و آن فرد مجدد به امام اهانت می‌کند و امام از آن شخص می‌پرسند زمینت چقدر می‌ارزد؟ عرض می‌کند ۱۰۰ سکه، امام می‌پرسند: چقدر آن را می‌فروشی؟ می‌گوید ۱۰۰ سکه. امام می‌فرمایند: من زمینت را ۴۰۰ سکه می‌خرم می‌فروشی؟ شخص می‌پذیرد و زمین را به امام می‌فروشد، پس از خرید امام آن زمین را به خود شخص باز می‌گرداند. بعضی‌ها مشکل مالی خود را از دین می‌دانند با حرف زدن به سمت دین نمی‌آیند ،باید مشکل مالی‌شان را حل کرد.

فشارکی گفت: امروز می‌گویند باید در کنار دانشگاه‌ها اندیشکده و شرکت دانش بنیان ایجاد شود و این‌ها محصولاتی ارائه دهند که به فروش برسد. آیا این‌ها در رشته‌های قرآنی هم وجود دارد؟ باید تلاش کنیم فعالیت‌های کارآفرینی در حوزه قرآن گسترش یابد. رسالت امروز ما تبیین و ساختن است، تبیین یعنی بدانیم و به دیگران بگوییم، دیگران می‌تواند خانواده ما و یا دیگر افراد جامعه باشد. اگر برنامه‌ریزی و کاری انجام شد، نقاط ضعف را ببینیم در کنار فعالیت‌های فرهنگی به فکر فعالیت‌های اقتصادی هم باید بود.

انتهای پیام
captcha