ثبت بیش از ۸۸ درصد کانون‌ مساجد ایلام در سامانه جامع بچه‌های مسجد
کد خبر: 3717894
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
حجت‌الاسلام چراغی‌پور خبر داد:

ثبت بیش از ۸۸ درصد کانون‌ مساجد ایلام در سامانه جامع بچه‌های مسجد

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از ثبت بیش از ۸۸ درصد کانون‌های فرهنگی و هنری این استان در سامانه جامع بچه‌های مسجد خبر داد .

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: استان ایلام دارای 295 کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی است .
وی با بیان اینکه تاکنون با تلاش مجموعه دبیرخانه و کانون‌های مساجد استان 260 کانون در سامانه جامع بچه‌های مسجد ثبت‌شده است، افزود: طرح ساماندهی و ثبت‌نام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه جامع بچه‌های مسجد از اسفندماه سال گذشته در سراسر کشور آغازشده و در مرحله اول تا 20 فروردین ادامه داشت .
چراغی‌پور با بیان اینکه مرحله دوم ثبت‌نام کانون‌ها در سامانه جامع بچه‌های مسجد تا 23 خرداد سال جاری است و این مهلت به‌ هیچ ‌وجه تمدید نمی‌شود، اضافه کرد: مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برای ثبت‌نام کانون فرهنگی و هنری مسجد در مناطق مختلف می‌توانند به آدرس این سامانه به نشانی bachehayemasjed.ir.www مراجعه کنند .
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام عنوان کرد: یکپارچه‌سازی اطلاعات در سطوح مختلف استانی، شهرستانی، کشوری تحت یک بانک اطلاعات یکپارچه، بررسي و ارزيابي وضعيت موجود کانون‌ها و خدمات ارائه‌شده ازنظر کمی و کیفی، تقویت و تسهیل ارتباط بین کانون‌ها، دبیرخانه‌ها و ستاد در مناطق مختلف کشور و ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی و ارتباطی بین کانونی ازجمله اهداف این سامانه است .
وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح، سازمان‌دهی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد و اجرای هر چه ‌بهتر و بیشتر برنامه‌ها و فعالیت‌های این کانون‌هاست، یادآور شد: ارائه خدمات بهتر به کانون‌های مساجد و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری و ترویج سبک زندگی اسلامی و تشویق اقشار مختلف جامعه جهت بهره‌برداری از قرآن و سنت در امورات زندگی از اهداف اجرای این طرح است .
چراغی‌پور تصریح کرد: تمدید مجوز تأسیس و فعالیت کانون‌ها و صدور کارت عضویت در سال ۹۷ منوط به ثبت کانون و اعضای آن در سامانه یادشده بود و در رویکرد جدید و بر اساس تغییرات اعمال‌شده ازاین‌پس واریز سرانه طبق سنوات گذشته به کانون‌ها نخواهیم داشت و فقط کانون‌هایی حمایت‌های مالی را دریافت می‌کنند که فعالیت‌های خود را در این سامانه ثبت کرده باشند
نتهای پیام
captcha