آموزه‌های قرآن نقشی اثرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند
کد خبر: 3717921
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
معاون استاندار مرکزی:

آموزه‌های قرآن نقشی اثرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی - فتح‌الله حقیقی گفت: مسابقات و آموزه‌های قرآن می‌توانند به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در پیشگیری از ۵ آسیب اجتماعی که مدنظر مقام معظم رهبری است، کمک نمایند.

آموزه‌های قرآن نقشی اثرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارندبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، همایش تجلیل از مقام‌آوران و فعالان قرآنی اراک با حضور فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مرکزی، شریفی مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب اراک و جمعی از پیشکسوتان و فعالان جامعه قرآنی شامگاه روز گذشته 5 خردادماه در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.
حقیقی در این همایش با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: واقعه سوم خرداد در تاریخ ۸ سال دفاع مقدس بسیار مهم است که مردم به ویژه جوانان بایستی درس‌های این روز بزرگ را بیاموزند؛ چرا که بعد از این تاریخ نظام، ارتش، بسیج و سپاه از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر وضعیت داد و باعث شد دنیا به اضطراب پناه برند و تلاش کنند جنگ را به اتمام برسانند.
وی با اشاره به حضور یکی از حافظان کل رها‌یافته از تیغ اعدام در همایش، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان علاوه بر اقتدار در اجرای قانون فعالیت‌های خوبی در حوزه قرآن داشته است.
حقیقی تصریح کرد: بارها سوال می‌شود تهدید‌کنندگان امنیت اجتماعی جامعه ما چه افرادی هستند؟ در پاسخ به این افراد باید گفت تهدید‌‌کنندگان جامعه ما افرادی هستند که از عزت‌نفس کامل برخوردار نیستند و شخصیت آنان ثبات ندارد.
وی ادامه ‌داد: عدم توجه و احترام به حقوق خود و دیگران اولین آسیب برخوردار نبودن از عزت‌نفس است. عدم احترام زمینه‌ساز تضییع حقوق شهروندی شده و باعث می‌شود تشویش و اضطراب افرایش یافته و نظم و انضباط کاهش پیدا کند. این جرم سبب می‌شود منیّت‌ها بالا برود و فساد در جامعه افرایش پیدا کرده و مشارکت مردمی و وحدت کاهش پیدا کند.
حقیقی اضافه کرد: جامعه‌ای که در آن منیت به اوج خود رسیده و در آن نفاق، نیرنگ و دو‌رویی به کمال برسد؛ وحدت، انسانیت و ایمان کاهش پیدا می‌کند و این جامعه و تهدیدها باعث می‌شود جامعه از نظر بعد فردی و اجتماعی مورد تهدید قرار بگیرد.
این مقام مسئول گفت: امروز همه شاهدیم که ضریب نفوذ اینترنت در جامعه ما بالای ۸۵ درصد است، همه می‌دانیم اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از ۲ ساعت به کمتر از ۱۲ دقیقه رسیده است. امروز شاهدیم سن شیوع اعتیاد از سال ۷۶ تا ۸۵ که بین ۲۴ سال بود به کمتر از ۲۱ سال رسیده است. همچنین نسبت تعداد کتابخانه‌های ما به تعداد اماکن لوازم آرایشی ۳ به 9 است.
حقیقی بیان کرد: همه افرادی که جرمی را مرتکب شدند به صورت افراطی از ناهنجاری‌ها استفاده کرده‌اند. کسی مخالف استفاده از ضریب نفوذ اینترنت نیست اما حتما افرادی که جرمی را مرتکب شدند به شکل نامتعارف از نفوذ اینترنت استفاده کرده‌اند.
وی تاکید کرد: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که باید به پارامترهای اثرگذار جامعه توجه کرده و کمک کنیم به مدیریت‌ها تا شاخص‌ها در جامعه شیوع بیشتری داشته باشد. حال باید راهکار عملیاتی بیابیم تا چگونه منیت ها را کاهش دهیم، باید راهکارها را یافته و به عنوان تصمیم‌ساز به تصمیم‌گیران ارائه دهیم که چگونه می‌شود شهروندان را در امور اجتماعی جامعه دخیل کرد.
حقیقی افزود: همه باید کمک کنیم وحدت عملی در جامعه نشر یابد. مبانی دینی در قرآن آمده است، فعالان قرآنی کمک کنند تا ما بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و رفع کنیم.
حقیقی در ادامه به برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) در استان اشاره کرد و افزود: مسابقات و آموزه‌های قرآن می‌توانند به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در پیشگیری از ۵ آسیب اجتماعی که مقام معظم رهبری فرمودند کمک نمایند. امسال قرار است این جشنواره برای ۱۰ هزار دانش‌آموز ۶ تا ۱۸ سال برگزار شود.
وی با اشاره به میزبانی استان مرکزی در مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف بیان کرد: در حد توان خود از مسابقات سراسری قرآن اوقاف استقبال می‌کنیم. علاوه ‌بر این که مسابقات مهر‌ماه برگزار می‌شود، در استان یک هفته زودتر به استقبال قرآن خواهیم رفت و در این حوزه از طلاب جوان و دانشجویان برای گستره فرهنگ قرآن در مقاطع مختلف آموزشی، دانشگاه‌ها و ادارات استفاده می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha