پیشنهاد مناظره در باب تأثیرگذاری فعالیت شورای توسعه قرآن
کد خبر: 3718024
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

پیشنهاد مناظره در باب تأثیرگذاری فعالیت شورای توسعه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن انتقاد از عملکرد این شورا گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی کارکرد لازم را ندارد و حاضر هستم با مسئولان مربوطه در این باره مناظره و گفت‌وگو کنم.

پیشنهاد مناظره درباب تأثیرگذاری فعالیت شورای توسعه قرآن

احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با اشاره به وضعیت فعالیت‌های قرآنی در استان، گفت: در گذشته یک تشتتی در فعالیت‌های قرآنی بود به این صورت که ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی هر کدام خودشان مجوز می دادند که در این راستا هر یک ملاک های خود را برای صدور مجوز داشتند و سازمان تبلیغات بسیار بیشتر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داد.

وی افزود: در سال گذشته اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی یک اتحادیه تشکیل دادند  و اکنون با مشارکتی که با سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه قرآنی به وجود آمد، قرار شد صدور مجوز با امضای معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود. 

جاودانی با بیان اینکه یک بخش فعالیت‌های قرآنی از سوی شورای توسعه  فرهنگ قرآنی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: شخصاً هیچ اعتقادی به تأثیرگذاری فعالیت این شورا ندارم و حاضر هستم با مسئولان مربوطه در این باره مناظره و گفت‌وگو کنم.

وی افزود: به نظر بنده تشکل شورای توسعه فرهنگ قرآنی یک اقدام موازی با دیگر دستگاه‌های قرآنی است، دولت و مجلس هم نباید اعتبارات را تکه پاره کنند،  بهترین کار این است که بودجه‌های قرآنی این شورا را در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی و معاون قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهند تا فعالیت‌های‌ قرآنی از طریق این دو دستگاه انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه، شورای توسعه یک تشکل موازی است و مبالغی که به  شورای توسعه قرآن اختصاص داده می‌شود کمتر به استان‌ها توزیع می‌شود، عنوان کرد: مازندران چندین سال از اعتبارت شورای توسعه بی‌بهره بود و امسال با پیگیری آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه و حجت‌الاسلام یوسف‌پور دبیر شورای توسعه قرآن استان توانست 120 میلیون تومان دریافت کند.
وی ادامه داد: اعتبارت شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید در راستای فعالیت‌های قرآنی هزینه شود و نباید آن را صرف خرید ساختمان و موارد جانبی کرد.
جاودانی تصریح کرد: بهتر است که دولت به جای قراردادن بودجه‌ برای شورای توسعه در لایحه، این مبالغ را در اختیار سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد قرار دهند. 
وی در پاسخ به اینکه شنیده شده قطع بودجه در سال‌های گذشته شورای توسعه قرآن به استان مازندران  به سبب عدم شفاف سازی هزینه کرد بوده است، افزود: من وقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شدم، متوجه شدم 240 میلیون تومان در مدت سه سال در حساب یک مؤسسه‌ای بود و کسی هم خبر نداشت بنده با آن پول با نظر شورای توسعه قرآن در استان فعالیت‌های قرآنی انجام دادم و تمام مدارک و مستنداتش را به تهران تحویل دادیم. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به ساختار تاسیس معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اگر قرار است فعالیت قرآنی انجام شود مسئولان اجازه دهند فعالیت‌های این حوزه از طریق این دو دستگاه دنبال شود چرا که این دو دستگاه رسمیت داشته و ذیحساب دارند.
وی تأکید کرد: راه اندازی شواری توسعه قرآن اقدامی موازی با دیگر دستگاه‌های قرآنی است و هیچ تأثیری در توسعه فعالیت‌های قرآنی ندارد و در این شورا بارها دیده شده که حقوق استانها نیز رعایت نمی‌شود.
جاودانی در حمایت از خبرگزاری ایکنا مازندران قول مساعد داد و افزود: این خبرگزاری می‌تواند نقش مؤثری در انعکاس کاستی‌ها و مشکلات قرآنیان استان باشد. 
انتهای پیام

captcha