سمینار «فضایل تلاوت قرآن در رمضان» در موریتانی
کد خبر: 3718285
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

سمینار «فضایل تلاوت قرآن در رمضان» در موریتانی

گروه بین‌الملل ـ سمینار «فضایل تلاوت قرآن در رمضان» به همت وزارت امور اسلامی و آموزش پایه موریتانی در مسجد جامع شهر نواکشوت، پایتخت این کشور برگزار شد.

سمینار «فضایل تلاوت قرآن در رمضان» در موریتانی

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی موریتانی؛ محمد محمود ولد أحمد یوره ولد ربانی، از خطیبان برجسته موریتانی در راستای سلسله سخنرانی‌های رمضانیه خود، دیروز(ششم خردادماه) با موضوع «فضیلت‌های تلاوت قرآن در رمضان»، سخنرانی کرد.

وی در این سمینار با اشاره به آیه 164 سوره آل عمران که می‌فرماید: «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ: به يقين خدا بر مؤمنان منت نهاد [كه] پيامبرى از خودشان در ميان آنان برانگيخت تا آيات خود را بر ايشان بخواند و پاكشان گرداند و كتاب و حكمت به آنان بياموزد قطعا پيش از آن در گمراهى آشكارى بودند»، بعثت پیامبر(ص) را یکی از نعمت‌های خداوند خواند که مردم به وسیله آن از تاریکی به سوی نور هدایت می‌شوند.

محمد محمود ولد أحمد با اشاره به مراحل نزول قرآن و آیاتی از قرآن کریم که به تلاوت کتاب خدا فرمان می‌دهد، تصریح کرد: آیه 4 سوره مزمل «وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا: قرآن را شمرده شمرده بخوان» و آیه 121 سوره بقره «الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ: كسانى كه كتاب [آسمانى] به آنان داده‏ ايم [و] آن را چنانكه بايد مى‏‌خوانند» از جمله آیاتی است که بر تلاوت قرآن تشویق می‌کند.

این خطیب موریتانیایی در ادامه با اشاره به این که قرآن برای کسانی که در عقیده، فقه، ارتباط با خداوند و ارتباط با دیگر مسلمانان با تقواتر هستند، هدایت است، گفت: پیامبر اسلام(ص) همواره مشغول به تلاوت قرآن بودند و باید تأسی به پیامبر(ص) در این امر صورت گیرد.

سخنران این سمینار در بخش دیگری از سخنان خود به سه روش تحقیق، ترتیل و تدویر در تلاوت قرآن اشاره کرد و افزود: آموختن احکام تجوید بر هر مسلمانی واجب است.

وی در پایان این مراسم به سوالات حاضران درباره موضوعات مختلف پاسخ داد.

انتهای پیام

captcha