برای شناخت احکام ناب دینی و خرافات به این غرفه بیایید
کد خبر: 3718374
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

برای شناخت احکام ناب دینی و خرافات به این غرفه بیایید

گروه جامعه ــ آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به برپایی نمایشگاه تجلی احکام ناب و شناخت خرافات در نمایشگاه بین‌المللی قرآن اقدام کرده است.

برای شناخت احکام ناب دینی و خرافات به این غرفه بیایید

به گزارش ایکنا؛ آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز با برپایی غرفه‌‌ای در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به ارائه خدمات متنوع برای بازدیدکنندگان پرداخته است.

کارشناسان دینی با حضور در این غرفه که در بخش عترت نمایشگاه واقع شده است به شبهات و پرسش‌های عموم مردم در سنین مختلف پاسخ می‌دهند.

بخش جذاب غرفه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برپایی نمایشگاه تجلی احکام ناب و شناخت خرافات است چرا که یکی از آفات و آسیب‌های مهمی که جریان‌های فکری و فرهنگی و به ویژه ادیان و شریعت‌های الهی را در طول تاریخ با مشکلات روبرو ساخته، بدعت و جریان‌های بدعت گذار بوده است. در راین راستا امام علی(ع) نیز فرمودند: هیچ بدعتی در دین ایجاد نمی‌شود مگر آنکه سنتی ترک شود، پس از بدعت‌ها بپرهیزید و با راه راست و جاده آشکار حق باشید.

در این راستا یکی از مأموریت‌های نهادها فرهنگی و دینی می‌تواند مبارزه با خرافات و بیان حقایق باشد، تا برخی دروغ پراکنی‌ها به جریان فکری تبدیل نشود.

بدین منظور غرفه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) نیز پای کار آمده و با نصب تابلوهایی که همراه عکس است به بیان برخی خرافات و در مقابل تبیین حقیقت از نگاه مبانی دینی و قرآنی می‌پردازد که در ادامه به چند نمونه آن اشاره می‌کنیم.

خرافه: «اگر کسی عطسه کند باید کسانی که صدای آن را شنیده‌اند در کاری که می‌خواهند انجام دهند صبر کنند». واقعیت: «این باور از خرافات است و اگر کسی عطسه کرد بگوید: «الحمدالله» و دیگران به او بگویند: «یرحمک الله» یعنی خداوند تو را رحمت کند. همچنین بعد از عطسه کردن این دعا را بخواند: «الْحَمْدُلِلّهِ رَبَّ الْعالَمینَ عَلی کُلِّ حالٍ انّی آمَنْتُ بِربِّکُمْ فَاسْمَعُونَ».

خرافه: «آویزان کردن دانه‌های سفید اسفند باعث دفع حسد می‌شود». واقعیت: «این کار از خرافات است و امام رضا(ع)فرمودند: اگر چشم خوردی دست‌هایت را در مقابل صورتت بگیر و بر آن سوره حمد، توحید، ناس، فلق را بخوان  و دستت را بصورتت بکش که این کار به اذن خدا نافع است.

خرافه: «بوسیدن انگشت اشاره و به پیشانی زدن آن هنگام شنیدن صدای اذان مطلوب است». واقعیت: «این برداشت غلط است اما هنگام شنیدن اذان مستحب است که انسان عبارت‌های اذان را تحکیه کند، یعنی فرازهایی را که می‌شنود آرام تکرار کند.

خرافه: «بستن احرام حج در روز عرفه و طواف به دور حرم سیدالشهدا. مسأله صحیح: «این برداشت غلط است و از آنجایی که باعث وهن مذهب می‌باشد، حرام است.»

انتهای پیام

captcha