جامعه قرآنی تنها با شعار محقق نمی‌شود
کد خبر: 3718548
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

جامعه قرآنی تنها با شعار محقق نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - با شعارهای قرآنی جامعه قرآنی نمی‌شود و تنها با عمل به آموزه‌های قرآنی است که هر کدام از ما افراد می‌توانیم در قرآنی‌شدن جامعه نقش داشته باشیم و در این صورت است که می‌توان به داشتن جامعه قرآنی خوشبین بود.

با شعارهای قرآنی؛ جامعه قرآنی نمی‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، درماه بندگی خدای مهربان قرار داریم و چقدر زیباست در کنار تلاوت آیات نورانی و روحبخش الهی سعی کنیم رفتار و کردارمان نیز مطابق با آیه‌های شریف کلام الهی باشد. چرا که طبق سفارش قرآن کریم و سفارشات ائمه اطهار و توصیه‌های دینی انس با قرآن کریم آثار بی شماری در زندگی انسان دارد.

دوری و کناره گیری از قرآن کریم باعث به وجود آمدن ناهنجاری‌های زیادی در جامعه می‌شود به طوری که بسیاری از مشکلات کنونی که در حال حاضر رواج و گسترش یافته است در سایه بی توجهی به آموزه‌ها و دستورات اخلاقی و تربیتی قرآن کریم است.

علی طلوعی، کارشناس امور دینی در گفت‌وگو با ایکنا می گوید: انس با قرآن کریم علاوه بر تمام ویژگی‌های آن دارای آثار تربیتی است و در بسیاری از آیات به نکات تربیتی با تمام جزییات آن اشاره شده است.

وی معتقد است: در امور تربیتی کتاب آسمانی، والاترین کتاب اخلاق است. به یاد داشته باشیم مهم ترین درس‌های اخلاقی را می‌توان در سطر به سطر آن جستجو کرد.

طلوعی ادامه داد: اگر ما مسلمانان هر روز به یک نکته آموزشی و تربیتی آیات نورانی الهی عمل کنیم به مرور زمان دیگر آثاری از ناهنجاری ها و مشکلات در جامعه وجود نخواهد داشت.

کارشناس امور دینی با اشاره به مشکلات اخلاقی در جامعه می گوید: دستورات اخلاقی در متن قرآن کریم به صورت بسیار زیبایی مطرح شده است دستورات اخلاقی همچون«غیبت نکنید، اسراف نکنید، زکات بپردازید، امربه معروف کنید، گران فروشی و کم فروشی نکنید و بسیاری دیگر از دستورات اخلاقی برای این است که همه این دستورات دینی در پالایش روح انسان اثر دارد و وقتی مسلمانان در جامعه اسلامی به قوانین و دستورات اخلاقی توصیه شده عمل کنند شاهد هستیم که مشکلات به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: وقتی افراد با قرآن مانوس شوند نور و شعاع قرآنی جامعه را به سمت و سوی خود می کشاند و جامعه به عنوان یک واحد اجتماعی قرآنی به آرامش می رسد.

طلوعی، در ادامه با اشاره به الگوگیری فرزندان از پدر و مادر خود می گوید: فرزندان آئینه تمام نمای والدین هستند اگر والدین به آنچه که در کتاب آسمانی به آن توصیه شده است توجه و عمل کنند بدون شک فرزندان نیز همانند آنها رفتار می‌کنند و اگر این روال تا انتها ادامه داشته باشد می توان به اینده این فرزندان امیدوار بود.

کارشناس امور دینی با اظهار تاسف از اینکه طی سال‌های اخیر جامعه ‌دینی ما به نوعی از آموزه‌های دینی و قرآنی فاصله گرفته است اظهارداشت: متاسفانه در این سال‌ها سبک زندگی ما دستخوش نوسانات بسیار شده است، حرف‌ها و سخنان ما با کردار و عمل همخوانی ندارد، این موضوع به نوعی در جامعه همه گیر شده است و ادامه این روند باعث می شود که ما بزرگ ترها متاسفانه نتوانیم منابع عمیق آیات الهی را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی اظهار کرد: با شعارهای قرآنی جامعه قرآنی نمی‌شود و تنها با عمل به آموزه‌های قرآنی است که هر کدام از ما افراد می توانیم در قرآنی شدن جامعه نقش داشته باشیم و در این صورت است که می توان به داشتن جامعه قرانی خوشبین بود.

طلوعی تصریح کرد: شعارهای زیبای قرآنی اگر با عمل توام نباشد باعث تحریف آیات قرآنی و قرائت های مختلف از دین می‌شود و اگر با دقت در این مباحث غوطه ور شویم درمی یابیم انسان‌ها آیات نورانی کلام الهی را بر اساس آنچه که به نفع خودشان است تعبیر و تفسیر می کنند در حالی که روح قرآن بر اساس اخلاق محوری است و نباید دچار تغییر و تحریف شود.

گفتگو از معصومه درخشان

انتهای پیام

captcha