مساجد قرارگاه‌های فرهنگی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستند
کد خبر: 3718597
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

مساجد قرارگاه‌های فرهنگی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستند

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده ناحیه مقاومت امام حسین(ع) قم گفت: مساجد قرارگاه‌های فرهنگی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی هستند.

به گزارش ایکنا از قم؛ سرهنگ پاسدار مهدی کبیری پور شامگاه دوشنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی مقابله با آسیب های اجتماعی که در فرمانداری قم با حضور ائمه جماعات، معتمدین محلی و پایگاه های مقاومت بسیج ناحیه امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به جایگاه قرارگاه فرهنگی مساجد در جلوگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد: اگر مساجد و مجموعه های فرهنگی تعامل و ارتباط تنگاتنگ داشته باشند ظرفیت های مهمی در پیشگیری از آسیب ها ایجاد می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت امام حسین(ع) قم افزود: مساجد سهم مهمی در تبیین ارزش های فرهنگی دارند و با جذب جوانان در مساجد می توان بخش زیادی از آسیب های اجتماعی و نارسایی های فرهنگی را رفع کرد.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون توجه به هجمه های فرهنگی و خنثی کردن نقشه های شوم دشمن در فریب جوانان تصریح کرد: معظم له مساجد را قرارگاه مهم فرهنگی و سنگربان این قرارگاه را امامان جماعت دانستند چرا که آنان نقش سازنده ای در برنامه های فرهنگی در مساجد دارند.
سرهنگ کبیری پور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سال 95 در جلسه ای با ائمه جماعات تاکید داشتند که مسجد محلی مهم برای انجام فعالیت های فرهنگی و امور خیر است و علاوه بر اقامه نماز و برنامه های معنوی باید مسائل اجتماعی نیز در مساجد پیگیری شود.
وی بیان کرد: قرارگاه های فرهنگی مساجد از همان زمان توسط سپاه و بسیج پیگیری شد و فرماندهی آن بر عهده ائمه جماعات نهاده شد؛  پایگاههای بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید طبق خواسته های ائمه جماعات مشکلات خانواده و جوانان و سایر مسائل مهم را ارزیابی کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت امام حسین(ع) قم اظهار کرد: نباید نقش مساجد را در پیگیری امورات مهم مردم نادیده گرفت؛ مساجد می توانند ظرفیت های مهم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایجاد کنند و به گفته مقام معظم رهبری باید محیط مساجد زنده و پویا باشد.
وی گفت: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و مسجد باید رابطه خود را با دانش آموزان و همچنین جوانان تعمیق بخشد و با جلب اعتماد آن ها برنامه های فرهنگی را دنبال کند.
سرهنگ کبیری پور بیان کرد: در هر منطقه و محله می توان از ظرفیت مساجد برای رفع مشکلات استفاده کرد؛ مقام معظم رهبری حتی نقش بسیج و سپاه و متولیان در مساجد را در این عرصه تبیین کرده اند.
وی عنوان کرد: متولیان و مسئولان دستگاه‌های دولتی و مجموعه های غیر دولتی باید زمینه ساز توسعه ارتباط جامعه با مساجد باشند تا از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت امام حسین(ع) قم یادآور شد: باید عزم و اراده ها را با هم تجمیع کرد و از همه نیروها در بسیج و سپاه در جهت خدمت به مردم استفاده کرد.
وی اظهار کرد: مساجد باید روزنه هایی از امید و پویایی در بطن جامعه ایجاد کنند و حتی در جهت پیگیری مشکلات اقتصادی مردم نیز اهتمام ورزند.
سرهنگ کبیری پور بیان کرد: مساجد قرارگاه‌های فرهنگی در مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی هستند.
انتهای پیام

captcha