امدادرسانی ترکیه به مسلمانان میانمار طی ماه رمضان
کد خبر: 3718634
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

امدادرسانی ترکیه به مسلمانان میانمار طی ماه رمضان

کانون خبرنگاران نبأ ــ ترکیه در طول ماه مبارک رمضان به امداد‌رسانی برای پناهجویان ساکن بنگلادش که اقلیت مسلمان میانمار هستند، اقدام می‌کند.

امدادرسانی ترکیه به مسلمانان میانمار طی ماه رمضان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترکیه در ادامه امداد‌رسانی به مسلمانان آراکانی که از ظلم دولت میانمار گریخته و در بنگلادش پناه گرفته‌اند، در طول ماه رمضان نیز اقدام به کمک و توزیع 10 هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی میان 5 هزار خانواده بالغ بر 30 هزار نفر کرد.

در این راستا، توزیع غذای گرم که توسط آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه(تیکا) نیز که از سپتامبر سال گذشته آغاز شده بود، طی ماه رمضان نیز ادامه داشته و روزانه به طور متوسط غذای گرم برای 25 هزار نفر تأمین می‌کند.

گفتنی است، ارتش میانمار از 25 آگوست سال گذشته به بهانه «مبارزه با شبه‌نظامیان مسلح» حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرده است. در این حملات هزاران غیر نظامی جان باخته اما به علت ممانعت میانمار از هرگونه تردد در مرز این کشور با بنگلادش آمار دقیقی از تعداد قربانیان در دست نیست. از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای همسایه گریخته‌اند.

آمنه اسلامی‌نیا

انتهای پیام

captcha