نشست امنیتی کابینه اسرائیل در پی حمله خمپاره‌ای مقاومت
کد خبر: 3718668
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

نشست امنیتی کابینه اسرائیل در پی حمله خمپاره‌ای مقاومت

گروه بین‌الملل ـ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل امروز(هشتم خردادماه) پس از حملات خمپاره‌ای گروه‌های مقاومت در غزه به جنوب سرزمین‎های اشغالی، برگزاری نشستی مشورتی ـ امنیتی در این رابطه را خواستار شد.

نتانیاهو خواستار برگزاری نشست امنیتی در رابطه با غزه شد

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه؛ رسانه‌های عبری‌زبان از جمله روزنامه یدیعوت آحارونوت از برگزاری نشست مشورتی ـ امنیتی در دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به منظور حملات خمپاره‌ای و موشکی صبح امروز به مناطقی از جنوب فلسطین اشغالی خبردادند.

بر اساس این گزارش‎، وزراء و مسئولان امنیتی اسرائیل در این نشست حضور دارند.

ارتش اسرائیل صبح امروز از شلیک 27 خمپاره از نوار غزه به بخش‌های جنوبی سرزمین‎های اشغالی خبر داد و اعلام کرد که بیشتر این خمپاره‌ها از سوی سامانه ضدموشکی گنبد آهنین اسرائیل رهگیری و منهدم شده است.

همچنین، میکی روزنفیلد، سخنگوی پلیس اسرائیل نیز در اظهاراتی مطبوعاتی در این باره تصریح کرد: این خمپاره‌ها تلفاتی به دنبال نداشته است. همچنین تعدادی از ساختمان‎های شهرک «سدیروت» در جنوب سرزمین‌های اشغالی، شامگاه دوشنبه از سوی نوار غزه هدف شلیک گلوله قرار گرفت.

یادآوری می‌شود، گروه‌های مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به برخی مواضع در نوار غزه، صبح امروز 27 خمپاره به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک کردند که این بزرگ‌ترین حمله خمپاره‌‌ای مقاومت از زمان جنگ 2014 میلادی تاکنون محسوب می‌شود. در پی حملات خمپاره‌ای گروه‌های مقاومت، جنگنده‌‌های رژیم صهیونیستی به چندین موضع مقاومت در شمال نوار غزه حمله کردند.

این حملات خمپاره‌ای یک روز پس از هدف قرار دادن یکی از پایگاه‌های مقاومت در رفح انجام شد که طی آن سه مبارز فلسطینی از گردان قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسید.


رژیم صهیونیستی مدعی شده با گنبد آهنین با برخی از راکت‌‌های شلیک شده مقابله کرده، اما صدای انفجارهایی در شهرک‌‌های مجاور غزه شنیده شده است.
 
در پی عملیات خمپاره‌ای مبارزان فلسطینی، ارتش صهیونیستی از ساکنان شهرک‌‌های نزدیک نوار غزه خواست به پناهگاه بروند و آژیرهای هشدار حمله موشکی چند ساعت است که به‌طور ممتد در مناطق مجاور نوار غزه به صدا درآمده و صهیونیست‌‌ها به داخل پناهگاه‌ ها رفته‌‌اند.


این درحالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، در واکنش، امروز صبح شمال نوار غزه را به شدت بمباران کردند، به‌طوری که این جنگنده‌‌ها بیش از 10 موشک به سمت مواضع مقاومت در «حی الزیتون» و «الشجاعیه» در نوار غزه شلیک کردند و صدای انفجارهای بزرگ، غزه را لرزاند.

انتهای پیام

captcha