پیام همدلی از تهران به سرزمین معراج؛ قدس پایتخت ابدی فلسطین است
کد خبر: 3718729
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
گزارش ایکنا از راهپیمایی روز قدس سال 97/

پیام همدلی از تهران به سرزمین معراج؛ قدس پایتخت ابدی فلسطین است

گروه سیاسی ــ مردم مؤمن و روزه دار تهران همزمان با 900 نقطه ایران اسلامی، از ساعتی قبل از شروع رسمی راهپیمایی روز جهانی قدس، با حضور در خیابان‎های منتهی به دانشگاه تهران، پیام همدلی و همبستگی خود در دفاع از آرمان قدس شریف را به دنیا مخابره کردند.

پیام همدلی از تهران به سرزمین معراج؛ قدس پایتخت ابدی فلسطین است

به گزارش ایکنا، امروز 18  خرداد 97 مصادف با 23 رمضان سال 1439 هجری قمری، آخرین جمعه ماه مبارک و روز قدس است؛ مردم ایران اسلامی در این روز که از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز جهانی قدس نامگذار شده، باشکوه‎تر از هر زمان دیگری به میدان آمدند  تا فریاد خشم و نفرت خود را علیه رژیم تروریست و کودک کش صهیونیستی سر دهند.

بعد از انتقال سفارت آمریکا به بیت‎المقدس که منجر به اعتراضات گسترده در اقصی نقاط جهان از جمله سرزمین‎های اشغالی و کشتار مردم بی‎گناه این سرزمین شد، راهپیمایی روز قدس امسال و پاسخ کوبنده ملت مسلمان به جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین آمریکای جهانخوار اهمیتی مضاعف پیدا کرده بود که حضور باشکوه امروزمردم لبیکی به امام و رهبری در حمایت از آرمان فلسطین بود.

 مردم مؤمن و روزه دار تهران نیز همزمان با 900 نقطه ایران اسلامی، از ساعتی قبل از شروع رسمی مراسم، با حضور در خیابانهای منتهی به دانشگاه تهران، پیام همدلی و همبستگی خود در دفاع از آرمان قدس شریف را به دنیا مخابره کردند.

خیابانهای متنهی به دانشگاه تهران، شاهد حضور گسترده اقشار مختلف مردم روزه دار، اعم از علما، روحانیون، دانشگاهیان، خانواده‎های معظم شهدا و ایثارگران، خانواده شهدای هسته‎ای، اقلیت‌های مذهبی، جوانان و نوجوان، ورزشکاران، شخصیت‌های لشکری و کشوری .. بود که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر می دادند؛ مردم با حمل پلاکاردها و دست نوشته هایی، ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، کشتارهای اخیر رژیم کودک کش غاصب صهیونیستی را محکوم می‎کردند.

همچنین جمعی از مردم با حمل تابوت رژیم صهیونیستی، مژده نابودی این رژیم تروریست را طبق پیش بینی رهبر معظم انقلاب می‎دادند و در گوشه‌ای دیگر از مراسم طومار نابودی این رژیم توسط حضار امضا شد. در حاشیه مراسم برنامه های مختلف فرهنگی در قالب 50 غرفه به اجرا در آمد.

با توجه به رفتارهای اخیر رئیس جمهورآمریکا از جمله اعلام انتقال سفارت آمریکا به قدس، خروج از برجام، لفاظی‎ها علیه جمهوری اسلامی به ویژه برنامه موشکی کشورمان، و ... راهپیمایی روز قدس امسال نیز صحنه اعلام انزجار مردم از حاکمان مستبد و متوهم آمریکا بود و مردم با خروش انقلابی خود، فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند و تصاویر نتانیاهو و ترامپ را زیر پای خود له کردند.

پیام همدلی از تهران به سرزمین معراج؛ قدس پایتخت ابدی فلسطین است

شخصیت‎های مختلف کشوری و لشکری هم هریک از یکی از مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران، به خیل جمعیت می پیوستند و همگام با مردم، با عزمی راسخ، همدلی و همراهی خود را در حمایت از آرمان قدس شریف به نمایش گذاشتند؛ آیت‌الله  آملی لاریجانی؛ رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی، اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور، بیت رهبر معظم انقلاب، بیت آیت الله هاشمی رفسنجانی، دادستان کل کشور، سرلشکر باقری، علی مطهری، سردار غیب‎پرور، محمدرضا عارف، حجت‎اسلام کاظم صدیقی، محسن رضایی، استاندار تهران، سرلشکر صالحی، حجت‎الاسلام محسنی اژه‎ای، آذری جهرمی، افشانی؛ شهردار تهران، سلطانی فر؛ وزیر ورزش، امیری؛ معاون پارلمانی رئیس جمهوری، امیر سیاری، سردار دهقان، رحمانی فضلی، سرلشکر فیرزآبادی، علی اکبر صالحی، فتاح؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)و ... از جمله شخصیتهای حاضر در مراسم بودند.

در پایان مراسم قطعنامه‌ای در 8 بند قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: «اینک با گذشت ۴۰ سال از ابتکار راهبردی و معجزگون معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت روح‌الله در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌‌عنوان روز جهانی قدس و تداوم راهبری اهداف این اقدام مبارک توسط خلف صالح آن حضرت، سکاندار شجاع، بصیر و دوراندیش انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای که آرمان «آزادی قدس شریف» و «رهایی مردم فلسطین» به یک مسأله و خواست جهانی تبدیل شده است و جبهه سلطه و صهیونیسم با شکست رؤیای «تسلط از نیل تا فرات» و تحقق «خاورمیانه بزرگ»، به توطئه‌های پلید و جدیدی مانند «معامله قرن» و به رسمیت شناختن «بیت‌المقدس» به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند.»

شرکت کنندگان در این راهپیمایی تصریح کرده‌اند: «اقدام سخیف و غیرقانونی ترامپ، رئیس جمهور بی‌خرد ایالات متحده آمریکا در انتقال سفارت‌خانه این کشور به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم نموده و آزادی بیت‌المقدس و حمایت از مردم مسلمان و ستم‌دیده فلسطین را همچنان «اولویت اول جهان اسلام» دانسته و هرگونه اقدام و تلاشی که بخواهد این اولویت را خدشه‌دار و اذهان امت اسلامی را از آن منحرف سازد، تقبیح می‌نماییم.»

همچنین در بخش دیگری از قطعنامه آمده است: «با تأکید بر حفظ وحدت و وفاق ملی حول محور ولایت فقیه، از قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و آحاد مسئولین و نهادهای نظام و شخصیت‌ها و جریان‌های مرجع جامعه می‌خواهیم منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری به‌عنوان «نقشه راه انقلاب اسلامی» و راهبرد پیشرفت و موفقیت کشور و ضامن برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات امروز جامعه در حوزه اقتصاد و معیشت را سر لوحه اقدامات خود قرار داده و به پشتوانه نصرت الهی و حمایت همه‌جانبه ملت در این راه، از هرگونه غفلت و کوتاهی پرهیز نموده و شناسایی و برخورد قاطع با اشخاص حقیقی و حقوقی که به نوعی در صدد ایجاد مانع و کوتاهی در تحقق تدابیر و راهبردهای معظم‌له هستند را وظیفه قانونی و انقلابی خود بدانند.»

پیام همدلی از تهران به سرزمین معراج؛ قدس پایتخت ابدی فلسطین است

 امت مسلمان به امید نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی و رهایی ملت مظلوم فلسطین امروز دوباره وحدت و یکپارچگی و روح استکبارستیزی خود را به رخ جهانیان کشیدند. امروز ایران اسلامی یکصدا حمایت از قبله گاه اول مسلمین جهان بود، امروز روز ابراز انزجار ار متجاوزین به یک ملت و بی دفاع  و پاره تن همه مسلمانان آزاده جهان بود؛ روز محکومیت بی‎رحم‎ترین بی‎رحمی‎های تاریخ بشریت از سوی رژیمی که علاوه بر غصب و زورگویی، مهم‎ترین اهرم ایجاد سلطه آن، کشتار دسته جمعی بی‎گناهان در مقابل جشم جهانیان و مدعیان حقوق بشر است.

اکنون قدس تنهاست و نیازمند یاری مسلمانان؛ امروز مردم ایران اسلامی در اقصی نقاط کشور آمدند تا نشان دهند که به رغم سکوت سازمان‎های بین‎المللی، مردمان آزاده  ایران اسلامی هرگز پشت برادران مسلمان خود را خالی نخواهند کرد؛ مردم سرزمین ما امروز با عزم راسخ و پولادین خود یکبار دیگر نشان دادند که تا سرزمین‎های اشغالی آزاد نشود، به خیابان‎ها خواهندآمد و ندای مظلومیت فلسطین را سر خواهند داد.

پیام همدلی از تهران به سرزمین معراج؛ قدس پایتخت ابدی فلسطین است

امروز خیابان‎های تهران مملو از جمعیتی بود که ندای آزادی فلسطین را سر دادند؛ ندایی که سالها در دنیا طنین‎انداز شده است؛ مردمی که از اقشار و سنین مختلف در راهپیمایی شرکت کرده بودند، در نهایت به دنبال نفی اشغالگری و دفاع از ملت مظلوم فلسطین بودند؛ آری روز قدس نماد عزت بخشی به جهان اسلام و روز حیات جهان اسلام است و روز همدلی ملت در حمایت از آرمان‎های امام مستعضفان.

کشتار اخیر مسلمانان در غزه در راهپیمایی بازگشت و همچنین دهن کجی ترامپ به جهان اسلام با انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، باعث شده بود که مشتهای مردم روزه‎دار، گره کرده‎تر و شعارها قوی‎تر از سال‎های قبل و فریادها رساتر باشد.

در پایان باید مانند همیشه به این ملت غیور و استوار درود بفرستیم که همواره یار و یاور و حامی مظلومان  در هر جای جهان هستند؛ این مردم به خوبی نشان داده‎اند که برای نابودی این رژیم شر مطلق و غده سرطانی در منطقه از پای نخواهند نشست.

درودتان باد که همواره خستگی ناپذیرید و به ندای امام ورهبری پاسخ صمیمانه می دهید.                       

captcha