فراهم‌آوری زمینه دعوت از پیروان دیگر ادیان الهی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3718947
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
سلیمی:

فراهم‌آوری زمینه دعوت از پیروان دیگر ادیان الهی در نمایشگاه قرآن

گروه ادب ــ خادم‌القرآن عباس سلیمی با بیان نظرات خود درباره برپایی بیست و ششمین دوره نمایشگاه قرآن،‌ پیشنهاد کرد: می‌توان زمینه حضور و معرفی پیام‌های قرآن به پیروان دیگر ادیان آسمانی در دوره بعد این رویداد معنوی را فراهم کرد.

فراهم‌آوری زمینه دعوت از پیروان دیگر ادیان الهی در نمایشگاه قرآن

عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور بین‌الملل آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا عنوان کرد: نمایشگاه قرآن،‌ سند هویت و افتخارات قرآنی یک ملت بزرگ و 80 میلیون نفری است. این نمایشگاه براساس فعالیت‌ها و اقداماتی که انجام شده است،‌ به صورت قابل قبول و متنوع در بخش‌های گوناگون تشکیل شده است.

وی در ادامه این مطلب گفت: این نمایشگاه از همان لحظات اول مورد استقبال مردم ولایتمدار و قرآن‌باور قرار گرفت. ما باید باور کنیم که نمایشگاه قرآن باید در اوج قله فعالیت‌های فرهنگی کشور قرار داشته باشد و برای تحقق این مطلب، تمام سازمان‌های فرهنگی و قرآنی در وهله اول و تمام تشکیلات کشور در وهله دوم باید به تمام معنی پیشتیبان این حرکت باشند و در این امر مشارکت کنند.

سلیمی با اشاره به اینکه نباید برخی از مسائل ناشی از اختلاف دیدگاه سبب شود که از رونق این نمایشگاه کاسته شود،‌ افزود: امیدوارم بعد از پایان این نمایشگاه، حتماً جلسه نقد، بررسی و ارزیابی فعالیت‌های انجام شده برگزار شود و افراد نقطه نظرات خود را بگویند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب، همه نقاط قوت و ضعف 26 دوره برپایی این رویداد معنوی را شناسایی کنیم تا بتوانیم در جلسات آینده ستاد بیست و هفتمین دوره نمایشگاه قرآن، یک نمایشگاه درخور قرآن و شأن نظام اسلامی و ملتی که بیش از 225 هزار شهید قرآنی را تقدیم انقلاب کرده است برگزار کرده و زمینه مشارکت سایر فعالان قرآنی در سایر کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیر اسلامی را فراهم کنیم.

این خادم‌القرآن پیشنهاد کرد: می‌توان در برپایی دوره بعد این نمایشگاه،‌ به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که از پیروان حضرت عیسی(ع)، موسی(ع) و سایر ادیان آسمانی و توحیدی دعوت کنیم و به معرفی قرآن به آنها بپردازیم و پیام‌هایی که این کتاب آسمانی برای جهانیان دارد را بیان کنیم.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که خطاب‌های قرآن کریم فقط برای مسلمانان و با عنوان «یا ایها المسلمون» نیست،‌ بلکه به نوع بشر و بنی‌آدم نیز اختصاص دارد که گفته شده است «یا ایها الانسان» و حتی خداوند برای کفار و اهل کتاب نیز پیام دارد.

سلیمی در پایان بیان کرد: می‌توان بخشی از نمایشگاه سال آینده را براین اساس برپا کرد که خطاب‌های قرآنی و مخاطبان مختلف قرآن در سراسر جهان را در آن احصاء کرد تا پیام‌های خداوند را در آن به گوش این گروه از افراد برسانیم.

انتهای پیام

captcha