فضای مجازی تغییرات اساسی در درون خانواده‌ها ایجاد کرده است
کد خبر: 3718987
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

فضای مجازی تغییرات اساسی در درون خانواده‌ها ایجاد کرده است

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فضای مجازی تغییرات اساسی در درون خانواده‌ها ایجاد کرده و توسعه استفاده از این فضا بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

فضای مجازی تغییرات اساسی در درون خانواده‌ها ایجاد کرده استفضای مجازی تغییرات اساسی در درون خانواده‌ها ایجاد کرده استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، روزگذشته هشتم خرداد ماه در جلسه نقش مادران در مدیریت فرهنگ استفاده از فضای مجازی در خانواده تصریح کرد: افراد باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند تا دچار مشکلات مالی و اجتماعی نشوند و در حال حاضر اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه افکار و اندیشه های بشری محسوب می‌شود به شرط آن که در راه صحیح استفاده شود.
وی تصریح کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان بسیار مهم است و برای جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده‌ها، والدین باید تا حدودی به فناوری‌های روز دنیا مسلط باشند.
ستوده با بیان اینکه به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی راهکارهایی مطرح شده است، افزود: با توجه به اینکه بیشتر استفاده‌کنندگان از فضای مجازی نوجوانان و جوانان هستند، فرهنگ‌سازی برای کاهش پیامدهای آن ضروری است بنابراین اطلاع‌رسانی، آموزش نحوه استفاده صحیح از این فناوری می‌تواند مؤثر واقع شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی در توسعه جوامع، در جامعه ما نیز در سال‌های اخیر به فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات توجه زیادی شده است ولی در این رابطه آسیب‌های جدی وجود دارد که ضروری است به ریشه‌یابی آن پرداخت.
وی بیان کرد: گسترش فضای مجازی در حوزه‌ درون خانواده‌ها تغییرات اساسی ایجاد کرده که از جمله آن می‌توان به کاهش ارتباط والدین با فرزندان، از میان رفتن حریم بین فرزندان والدین و شکاف نسلی اشاره کرد.
ستوده با اشاره به اینکه زنان ما برای زمان‌های حضور خود در فضای مجازی وقت‌های خاصی معین کنند،‌ اظهار کرد: باید این قشر با روش‌های درست تربیتی محدوده‌ای برای حضور کودکانشان در این فضاها معین کنند تا شاید این مشکلات تا حد بسیار زیادی حل شود و حداقل آسیب‌ها متوجه نسل آینده شود.
انتهای پیام

captcha