تنها راه برون‌رفت مؤسسات قرآنی از مشکلات تشکیل اتحادیه مدغم کشوری است
کد خبر: 3719014
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

تنها راه برون‌رفت مؤسسات قرآنی از مشکلات تشکیل اتحادیه مدغم کشوری است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر مؤسسات قرآنی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: شاید بتوان گفت که تنها راه برون‌رفت مؤسسات قرآنی از مشکلات و انجام فعالیت‌های متنوع قرآنی بدون دغدغه تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی کشوری است.

تنها راه نجات موسسات قرآنی تشکیل مجمع عمومی اتحادیه مدغم کشوری است

محمدعلی مشهدی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ بیان کرد: یکی از فعالیت‌ترین ماه‌های سال برای مؤسسات قرآنی استان کرمان ماه مبارک رمضان است و با توجه به اینکه این ‌ماه، ماه قرآن است قطعاً فعالیت‌های قرآنی زیادی را خواهیم داشت.

مشهدی تصریح کرد: در حال حاضر مؤسسات ما در رشته‌هایی نظیر کلاس‌های ‌تفسیر، جلسات قرآنی، کلاس‌های آموزش‌ مفاهیم قرآنی، کارکردهای قرآن در زندگی(تربیت فرزند، اخلاق و...) فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی مؤسسات قرآنی نیز برگزاری محافل قرآن را در دست دارند که البته خود اتحادیه با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه تعدادی محافل قرآنی را در مناطق و شهرستان‌های محروم استان برگزار می‌کند.

مشهدی با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی در برخی مناطق استان مسابقات قرآن برگزار می‌کنند، اظهار کرد: مسابقه تفسیر یکی از سوره‌های قرآن، طرح طوبی، اجرای محافل جمع‌خوانی از جمله برنامه‌ها و مسابقاتی است که از سوی مؤسسات قرآنی در ماه رمضان برگزار می‌شود.

آغاز ثبت‌ نام طرح‌های تابستان

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمان بیان کرد: ثبت‌ نام کلاس‌های قرآن ترم تابستان آغاز شده و مؤسسات ‌کلاس‌های مختلفی را در دستور کارشان قرار داده‌اند که از اول تیرماه برگزار می‌شود.

مشهدی با اشاره به اینکه هیچ بودجه‌ قرآنی از سمت دولت به مؤسسات قرآنی اختصاص داده نشده، افزود: در همین راستا ما نمی‌توانیم کمکی به مؤسسات کنیم و فقط با حمایت خیران، ظرفیت‌های استانی، اجرای برخی طرح‌های قرآنی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها به ما واگذار می‌شود بخشی از این کمبودها جبران می‌شود.

وی ادامه داد: برخی مؤسسات قرآنی نیز به صورت خود‌محور و مردم‌نهاد اداره می‌شود و بیشترین مشکل را در بخش‌های استان داریم زیرا ‌استان کرمان به‌عنوان پهناورترین استان کشور که مساحت جغرافیایی زیادی هم دارد شناخته شده است و از سمت جنوب و شرق استان به دلیل همجواری با استان‌های هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان و مسافت زیاد تا مرکز استان در سال‌ها و د‌هه‌های گذشته اسیر محرومیت‌های زیادی از لحاظ مالی و فرهنگی شده است که این فقر هنوز هم گریبان‌گیر این مناطق است و این مهم نیز به مراتب بر روند کاری مؤسسات این مناطق نیز تأثیر می‌گذارد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز می‌تواند برای مؤسسات قرآنی استان‌ها خبر خوشایندی باشد نوید برگزاری مجمع عمومی اتحادیه مدغم کشور است که متأسفانه به دلایل مختلف نزدیک به یک سال است که به تعویق افتاده و هیچ کس هم پاسخ‌گو نیست. مؤسسات قرآنی برای اینکه از بلاتکلیفی دربیایند و به نحو بهتری فعالیت‌هایشان را انجام دهند نیازمند آن هستند که هرچه سریع‌تر با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجمع عمومی اتحادیه مدغم کشوری انجام شود و تکلیف اتحادیه نیز مشخص شود.‌

انتهای پیام

captcha