طرح تحول فرهنگی در ۷ محله شهر سمنان اجرایی شده است
کد خبر: 3719062
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

طرح تحول فرهنگی در ۷ محله شهر سمنان اجرایی شده است

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، بابیان اینکه طرح تحول فرهنگی در هفت محله مرکز استان اجرایی شده است، گفت: این طرح در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از خبرگزاری مهر حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد،معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح امروز 9 خرداد در دیدار با مدیران و مبلغان پایگاه‌های فرهنگ محلات شهرستان سمنانبابیان اینکه امروز هدف اصلی رسانه دشمن این است که کارکرد اصلی خانواده را تضعیف کند، تأکید کرد: هویت خانواده نخستین هدف دشمنان است لذا باید در برابر مسائلی مانند هجمه نرم دشمنان، رسانه‌های معاند، شبکه‌های مجازی و ... هوشیاری داشته باشیم.

وی بابیان اینکه طرح تحول اجتماعی، فرهنگی در هفت محله شامل عمران کو، ملحی، چهل دستگاه، کوش مغان، جهادیِ، کدیور، برگزار می‌گردد، افزود: یکی از مسائلی که می‌تواند در هوشیاری خانواده‌ها علیه رسانه‌های بیگانه نقش‌آفرینی کند، همین پایگاه‌های فرهنگی محلات است که نقش آگاهی‌رسانی را بر عهده‌دارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، متذکر شد: طرح تحول فرهنگی محلات با همراهی این نهاد در بحث سبک زندگی اسلامی عملکردی آگاهی‌بخش دارد و دارای مزیت‌های ویژه‌ای است که ازجمله آن‌ها اجرای برنامه‌های محوری در آگاهی‌رسانی خانواده به‌صورت محله محور است چراکه به دلیل تعدد و تنوع آسیب‌های اجتماعی، نمی‌شود نسخه واحدی را برای تمام محلات سمنان پیاده کرد.

روحانی نژاد با تأکید بر اینکه در هر محله ظرفیت‌های خوبی برای هویت بخشی به طرح تحول فرهنگی و ویژگی‌های آن وجود دارد که می‌بایست آن‌ها را احصاء کرد، افزود: سبک زندگی با هویت در ارتباط است و اگر هویت را حفظ کنیم سبک زندگی ایرانی اسلامی را حفظ کرده‌ایم که این درست نقطه عطف رسالت پایگاه‌های فرهنگی محلات محسوب می‌شود.

وی الگوسازی متناسب با هر منطقه و محله برحسب ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی را اولویت طرح تحول محلات در سمنان دانست و گفت: باید دید هر محله چه نکته‌ای را می‌تواند به ترویج سبک زندگی اسلامی بیفزاید و بر روی آن توسط پایگاه‌های فرهنگی محلات کار شود برای مثال محله‌ای که دارای شهید شاخص است می‌توان برنامه ویژه‌ای را به آن اختصاص داد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر ضرورت آگاهی رسانی به مثابه یکی دیگر از رسالت‌های پایگاه های فرهنگی محلات و با بیان اینکه تضعیف کارکرد خانواده رسالت رسانه‌های معاند بیگانه است، گفت: هوشیاری، نخستین وظیفه خانواده‌ها است. انتهای پیام

captcha