تشریح برنامه‌های سالگرد ارتحال امام و قیام 15 خرداد
کد خبر: 3719397
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

تشریح برنامه‌های سالگرد ارتحال امام و قیام 15 خرداد

گروه اجتماعی – فرماندار اراک گفت: مراسم ارتحال امام عصر روز دوشنبه، ۱۴ خردادماه با سخنرانی آیت‌الله بطحایی، عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور ۶ هزار نفر در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های سالگرد ارتحال امام و قیام 15 خرداد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین بختیاری، فرماندار اراک، امروز ۱۰ خردادماه در جلسه هماهنگی سالگرد ارتحال امام (ره)، سالروز قیام ۱۵ خرداد و روز قدس که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد گفت: مراسم ارتحال امام عصر روز دوشنبه، ۱۴ خردادماه با سخنرانی آیت‌الله بطحایی، عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور ۶ هزار نفر در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود. مراسم روز ۱۵ خرداد نیز عصر همان روز در مصلای بیت‌المقدس شهرستان با سخنرانی آیت‌الله دری نجف‌آبادی، عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود. مراسم روز قدس نیز در نقاط مختلف روستایی و شهری انجام می‌شود.
وی ساعت شروع راهپیمایی روز قدس را ساعت ۱۱ صبح و مسیر راهپیمایی روز قدس اراک را میدان شهدا، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل‌الله نوری و مصلای بیت‌المقدس عنوان کرد.
بختیاری بیان کرد: تلاش بر این است که در چهلمین سال پیروزی انقلاب همه برنامه‌ها از شکوه قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار باشد. برنامه‌های امسال با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده با رویکرد اجتماعی‌تر، مردمی‌تر و کارشناسانه‌تر برگزار می‌شود. دشمن قصد دارد با ایجاد نارضایتی زمینه دلسردی را فراهم کند که با حضور گسترده جلوی فرافکنی آنان را خواهیم گرفت.
به گزارش ایکنا، علیرضا زارعی، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اراک، نیز در این جلسه گفت: امنیت مردم در سه برنامه پیش‌رو بسیار مهم است و اقدامات امنیتی در این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های انتظامی و اطلاعاتی لحاظ شده است.
وی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در سه برنامه ملی به دلیل حساسیت منطقه، صحبت‌های ترامپ و ... بسیار مهم ارزیابی می‌شود، عنوان کرد: تمام دستگاه‌های فعال شهرستان برنامه‌های های خود را برنامه‌ریزی و اعلام کردند. برنامه‌ها پیرامون حضور حداکثری مردم تنظیم شده است.
زارعی با تأکید بر اینکه اگر بستر حضور مردم فراهم شود آنان خود بهتر می‌دانند چه کنند، اظهار کرد: مهیا‌سازی بستر برای حضور حداکثری مردم در مراسم ارتحال امام، قیام ۱۵ خرداد، لیالی قدر و روز قدس بر ما مسؤلان واجب است.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده هر گاه مردم با قدرت بیشتر وارد میدان شدند دشمن عقب‌نشینی می‌کند. برای شرکت در مراسم‌های پیش‌رو جناح چپ و راست اصلاح‌طلب و اصولگرا معنایی ندارد. امروز همه متوجه شدند برای مقابله با دشمن باید اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشت.
به گزارش ایکنا، محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک، نیز در این جلسه از اعزام ۲ هزار زائر اراکی به مرقد مطهر امام(ره) خبرداد و گفت: ظهر روز دوشنبه، ۱۴ خردادماه زائزان به سمت تهران جهت شرکت در مراسم ۲۹امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) حرکت می‌کنند و پس از برگزاری مراسم به استان باز می‌گردند.
وی تصریح کرد: امسال ۶۲۰۰ زائر از شهرستان‌های اراک، ساوه و زرندیه اعزام می‌شوند. اعتبار این اعزام ۱۵۰ میلیون تومان است که توسط سازمان برنامه و بودجه اعطا می‌شود. به دلیل تقارن ایام ارتحال با ماه مبارک رمضان اعزام‌ها تنها از استان‌های همجوار به تهران انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha