پاریس؛ میزبان همایش بین‌المللی بررسی اوضاع روهینگیایی‌ها
کد خبر: 3719479
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

پاریس؛ میزبان همایش بین‌المللی بررسی اوضاع روهینگیایی‌ها

گروه بین‌الملل ـ همایش بین‌المللی بررسی اوضاع مسلمانان روهینگیا در دو کشور میانمار و بنگلادش، امروز(11 خردادماه) در شهر پاریس، پایتخت فرانسه برگزار می‌شود.

پاریس؛ میزبان همایش بین‌المللی بررسی اوضاع مسلمانان روهینگیا

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الوطن؛ در این همایش یکی از بدترین بحران‌های انسانی عصر حاضر جهان و آزار و اذیت روهینگیایی‌ها از سوی حکومت میانمار، با حضور شماری از فعالان حقوق بشری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

ایجاد فرصت‌های جدید و خلق ابتکاراتی در چارچوب تحمل مسئولیت‌های بین‌المللی، ارائه توصیه‌های سیاسی برای حمایت از مسلمانان روهینگیا در میانمار و بنگلادش و بازگشت امن مسلمانان روسیا به سرزمین اجدادی خود در غرب میانمار از اهداف برگزاری این همایش است.

این همایش با عنوان «راه‌کارهای پویا» و به همت گروه دوستی فرانسه و بنگلادش و انجمن ملی فرانسه برگزار می‌شود و برنامه‌های آن به صورت مستقیم و با ترجمه همزمان انگلیسی و فرانسوی از شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توئیتر پخش می‌شود.

براساس آمار سازمان ملل، از سوم شهریورماه 1396 تاکنون و براثر خشونت ارتش میانمار و شبه‌نظامیان افراطی بودایی، حدود 700 هزار نفر از مسلمانان روهینیگیا از میانمار به بنگلادش فرار گرده‌اند که 60 درصد آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند. آمریکا و سازمان ملل این اقدام را پاکسازی نژادی توصیف کرده‌اند.

این در حالی است که کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد دیروز(10 خردادماه) اعلام کرد که برای بازگشت صدها هزار آواره مسلمان روهینگیا به کشورشان با دولت میانمار به توافق رسیده است.

انتهای پیام

captcha