گستاخی دشمن نتیجه عدول از آرمان‌های امام راحل است
کد خبر: 3719493
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

گستاخی دشمن نتیجه عدول از آرمان‌های امام راحل است

گروه معارف_ امام جمعه موقت بیرجند گفت: گرفتاری‌های امروز و گستاخی دشمن نتیجه عدول از آرمانهای امام راحل است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری، ظهر امروز 11 خرداد، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: رمضان، ماه تمرین تقوای الهی است.

گستاخی دشمن نتیجه عدول از آرمان‌های امام راحل است
وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید« روزه بگیرید تا به تقوا برسید و اگر به تقوا برسید به فرقان و تشخیص درست حقایق خواهید رسید»، افزود: ماه رمضان از جهات متعددی زمینه بیداری و هوشیاری انسان را فراهم می کند و اگر نور توحید و ولایت در زندگی انسان راه پیدا کند رحمت و مغفرت خداوند انسان را فرا خواهد گرفت.
امام جمعه موقت بیرجند اگر طوفان هوای و هوس بخوابد انسان حقیقت توحید و معاد را درک می کند؛ روزه کمک می کند تا انسان مدیریت هوا و هوس را به دست بگیرد چرا که ماه رمضان فرصتی برای رسیدن به بصیرت است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به شبهای قدر و نزول قرآن، گفت: قرآن نور است و باید با توجه بیشتر به این کتاب آسمانی به نور برسیم و از مدرسه حفظ قرآن که در استان راه اندازی شده حمایت شود چرا که انس با قرآن در شرایط کنونی یک ضرورت است.
مختاری بیان کرد: در ماه‌های اخیر ظلم مضاعفی به ملت مظلوم فلسطین وارد می‌شود و باید توجه بیشتری به حمایت از مردم فلسطین داشته باشیم چرا که دیگر امیدی به سازمان‌های بین المللی و دولت‌های اسلامی نیست‌.
وی با تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره)، گفت: امام خمینی(ره) پیغمبرگونه عمل کرد و با قیام علیه طاغوت با تدبیر و شجاعت قیام را با حمایت مردم به نتیجه رساند.
امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد:‌ برخی از مسیری که امام راحل ترسیم نمودند عدول کردند و نتیجه آن برجامی بود که سال‌ها ما را بازی دادند و به راحتی برجام را کنار گذاشتند.
مختاری اظهار کرد: لذا گرفتاری‌های امروز و گستاخی دشمن نتیجه عدول از آرمانهای امام راحل است.
مختاری ادامه داد: وقتی مسئولان به جای اینکه امانتدار بیت المال باشد حقوق نجومی بگیرند مردم را از حقوق خود محروم می‌کنند بنابراین وقتی مردم ببیند مسئولان وجدان و امانت داری لازم را ندارند اعتماد آنان از بین می‌رود و عزم ملی برای پیشرفت کشور نیست.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تربیت محور نیست، افزود: باید فرزندان ما خوداتکا، مستقل و خودباور باشند اما متاسفانه خانواده و آموزش و پرورش فرزندان را کارآفرین پرورش نمی‌دهند و گاهی اینگونه القا می کنیم که کار تنها پشت میز نشینی است.
مختاری با بیان اینکه باید با عزم ملی مشکلات کشور را حل کنیم، تصریح کرد:‌ ما از مسئولان می‌خواهیم به فکر رفع تحریم های داخلی باشند چرا که ملت ایران اسلامی هرگز تن به تسلیم بیگانگان نخواهد داد.
وی یادآور شد: خداوند سرنوشت جامعه را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان را تغییر دهند.

captcha