15 خرداد مبارزه با استکبار، استعمار و استبداد است
کد خبر: 3719523
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
علیدادی‌سلیمانی:

15 خرداد مبارزه با استکبار، استعمار و استبداد است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار، استعمار و استبداد را به صورت همزمان آغاز کرد، گفت: 15 خرداد سرآغاز این حرکت مهم است.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل ازستاد نماز جمعه استان کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در ایراد خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که با حضور باشکوه نمازگزاران در مصلی بزرگ امام علی(ع) این شهر برگزار شد با انتقاد از اینکه فضای استان فضای رمضانی نیست، گفت: روزه‌خواری با مسلمانی همخوانی ندارد و مسئولان باید در این زمینه بیشتر توجه داشته باشند.
وی شب‌های قدر را شب‌های ویژه‌ای خواند و افزود: شب قدر در ماه رمضان قرار دارد و در این شب والاترین کتاب از طریق والاترین فرشته بر والاترین پیامبر و برای والاترین مردم نازل شده است، باید قدر این شب را دانست.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: در این شب حادثه‌ای که رقم خورد، دوران قبل را تکمیل کرد و حجت را برای آیندگان به اتمام رساند.
امام جمعه کرمان، 14 و 15 خرداد را دو رویداد مهم ایران اسلامی بیان و اظهارکرد: 14 و 15 خرداد، هر کدام بخشی از تاریخ ایران اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار، استعمار و استبداد را به صورت همزمان آغاز کرد، گفت: 15 خرداد سرآغاز این حرکت مهم است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی انتظار روزی را می‌کشیدند که ما امام را نداشته باشیم، عنوان کرد: امام خمینی(ره) طی بیش از دو دهه، دو کار مهم و ارزشمند را به پایان و انقلاب اسلامی را هم به پیروزی رساند و هم آن را تثبیت کرد.
وی ادامه داد: امام در این راه هزینه‌های زیادی را پرداختند و پیچ‌های سخت را با سختی اما به سلامت گذرانده و با تدبیر همه توطئه‌ها را خنثی کردند.
امام جمعه کرمان سه دهه بعد از رحلت حضرت امام را ادامه دهنده دوران امام خواند و تأکید کرد: دشمن فکر کرد، 14 خرداد آغازی بر تمام شدن اهداف امام است، اما رهبری وارسته و عالمی عظیم‌الشان، امامی مخلص، بزرگوار و تربیت‌یافته دست امام، رهبری انقلاب را بر عهده گرفت.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه ملت ایران 55 سال است که در صف اول مبارزه با استکبار قرار دارد، تصریح کرد: ملت ایران بیش از نیم قرن است که توانسته در مقابل استکبار برای اسلام و حفظ دستاوردهای مبتنی برآن دفاع کند.
امام جمعه کرمان به تشریح توانمندی‌های مقام معظم رهبری، در رهبری نظام اسلامی پرداخت و در این باره گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زمانی سکان انقلاب را برعهده گرفتند که کشور در خلاء نبود امام قرار داشت، نفسِ بسیاری از افراد تاثیرگذار کشور بند آمده بود، اما رهبری بی‌نظیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آن دوران را پشت سر گذاشتیم.
وی ادامه داد: هدایت کشور ایران در زمانی به رهبری واگذار شد که دشمن هشت سال با همه توانش کشور را تخریب کرده و همه زیرساخت‌های ما را از بین برده بود، عبور از این پیچ تاریخی یکی از توانمندی‌های مقام معظم رهبری است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تاکید بر اینکه دشمن طراحی کرده بود که بعد از امام کشور ما را از درون تخریب کند و حتی بسیاری در درون کشور با آن همراه شده بودند، گفت: بسیازی از مطبوعات داخلی با پول کشور علیه نظام برخواستند و در جبهه دشمن قرار گرفتند، اما رهبری هوشمندِ رهبر انقلاب با حمایت جدی مردم آنان را ناکام گذاشت.
انتهای پیام

captcha