رونمایی از جدیدترین دستاورد مؤسسه مکتب‌القرآن در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3719682
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
عبدالحسین متقی خبر داد:

رونمایی از جدیدترین دستاورد مؤسسه مکتب‌القرآن در نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه مکتب‌ القرآن‌الکریم ضمن تشریح فعالیت‌های این موسسه در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به معرفی جدیدترین دستاورد این موسسه در نمایشگاه قرآن پرداخت.

جدیدترین دستاورد موسسه مکتب‌القرآن در نمایشگاه قرآن

سیدعبدالحسین متقی، مدیر موسسه مکتب القرآن‌الکریم استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد حضور این موسسه در نمایشگاه قرآن، گفت: این موسسه حدود 10 سال است که حضور فعالی در نمایشگاه قرآن دارد و مورد توجه بسیاری از مراجعه‌کنندگان و به ویژه کودکان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه غرفه موسسه در برخی از شب‌ها حدود 250 مراجعه کننده دارد، افزود: فعالیت‌ این موسسه در زمینه کودکان پیش‌دبستانی شامل کودکان چهار تا شش ساله است و کار آموزشی و ترویجی که صورت می‌گیرد از نظر علمی کودکان را با مفاهیم ریاضی، علوم، بهداشت و آنچه که نیاز انسان است، آشنا می‌کند. در کنار آموزش‌های علمی و به روز و مورد نیاز کودک، قرآن‌آموزان این مرکز با مسائل دینی، اعتقادی، قرآن، سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مأنوس می‌شوند.
متقی با اشاره به اینکه کودکان در یک دوره هشت ماهه دوره پیش دبستانی با 14 سوره کوتاه قرآن کریم آشنا می‌شوند، تصریح کرد: همچنین آشنایی با احادیث کوتاه و مفاهیم قرآنی بخش دیگری از آموزش‌ها هست ضمن اینکه توان تلفظ کلمات و عبارات قرآنی را نیز پیدا می‌کنند. این سبک و روشی است که در آن کودکان هم با وسائل علمی و به روز آشنا و هم اینکه با اعتقادات و تربیت دینی آشنا می‌شوند.
مدیر موسسه مکتب القرآن الکریم با اشاره به اینکه در تحقیقات نشان داده شده است که این نوع کودکان در آینده از نظر علمی و اعتقادی جزء کودکان موفق خواهند بود، گفت: این موسسه حدود 100 مرکز در سطح شهر تهران و در شهرستان‌های دیگر دارد که به صورت مراکز پیش دبستانی فعالیت دارند. برای اینکه کار مورد تأیید آموزش و پرورش باشد هر ساله مجوز محتوای آموزشی را از دفتر تألیف کتب درسی آموزش و پرورش دریافت می‌کنیم، به این معنا که کار بسیار قانونمند و به روز است.
وی در مورد شهریه نیز بیان کرد: خدمات آموزشی و مدیریت ارزشیابی و بازآموزی و کنترل مراکز بر عهده ما هست و با توجه به هزینه‌بر بودن این فعالیت‌ها، هر کدام از مراکز شهریه‌ای را از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند. همیشه تأکید ما بر این بوده است که شهریه‌ها با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده‌ها مناسب باشد.
متقی در مورد فعالیت غرفه این موسسه در نمایشگاه قرآن نیز بیان کرد: مراجعه‌‌کنندگان به این غرفه که عمدتاً کودکان هستند با حفظ قرآن آشنا می‌شوند و مسابقاتی برای آنها نیز برگزار می‌شود. همچنین در این غرفه مراکز موسسه در سطح استان تهران به مراجعه‌کنندگان معرفی می‌شود. ما در این غرفه اولیاء را در جریان فعالیت این موسسه در سطح استان تهران قرار می‌دهیم.
مدیر موسسه مکتب القرآن الکریم با تأکید بر فعالیت بیش از 100 مرکز این موسسه در سطح کشور و نیز 210 کلاس آموزشی در این مراکز، گفت: سال تحصیلی 96 – 97 نزدیک به 3500 دانش‌آموز از طریق این موسسه با فرهنگ قرآنی و دینی ارتباط برقرار کرده و مأنوس شدند.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تأکید بر اینکه روشی که در این موسسه استفاده می‌شود روشی کاملاً کودک‌محور است، گفت: آموزش‌ها از طریق نمایش، بازی، نقاشی، سرود، قصه و ... صوت می‌گیرد. مربیان نیز کاملاً آموخته‌اند به چه صورت انس با قرآن را به کودکان بیاموزند.
متقی همچنین به جدیدترین دستاور موسسه مکتب القرآن الکریم که آن را در نمایشگاه رونمایی خواهد کرد اشاره و اظهار کرد: دفتر مرکزی این موسسه موفق شده است تا لوح فشرده سه‌بعدی «جنگل رضوان» را تهیه و به نمایشگاه بیست و ششم قرآن کریم برساند. این لوح فشرده 70 بازی رایانه‌ای دارد که در بخش فضای مجازی نمایشگاه نیز عرضه شده است.
وی با اشاره به استقبال مردم از این بازی، بیان کرد: این لوح فشرده اولین بازی سه بعدی آموزش قرائت و مفاهیم قرآن در بخش کودکان است که در آن کودکان به خوبی با مفاهیم و کلمات قرآن آشنا می‌شوند. براساس برنامه مقرر شده است تا روز 12 خردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه چند دستاورد دیگر نمایشگاه قرآن از این بازی نیز رونمایی شود.
مدیر موسسه مکتب‌القرآن در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن کریم و حمایت از موسسات قرآنی در این نمایشگاه، گفت: امسال انصافاً هم از نظر دکوربندی و هم غرفه‌آرایی شاهد نمایشگاه سطح بالایی هستیم. همچنین در حد مقدور با موسسات همکاری شده است و خدمات خوبی را به موسسات و نهادها ارائه داده‌اند که جای قدردانی دارد. در واقع همکاری می‌کنند که فعالیت‌ها به بهترین وجه برای مخاطبان به نمایش گذاشته شود.
متقی در پایان عنوان کرد: نمایشگاه قرآن از تنوع خوبی برخوردار است و همین باعث جذابیت آن برای مردم شده است. کلیت کار نمایشگاه و آثار و برکاتی که دارد، بسیار چشمگیر است.

انتهای پیام

captcha