دلایل عقلانی ترویج فرهنگ پرداخت زکات برای مردم از رسانه ملی مستند شود
کد خبر: 3719738
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

دلایل عقلانی ترویج فرهنگ پرداخت زکات برای مردم از رسانه ملی مستند شود

گروه اجتماعی- امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: دلایل عقلانی ترویج فرهنگ پرداخت زکات برای مردم از طریق صدا و سیما مستند شود.

دلایل عقلانی ترویج فرهنگ پرداخت زکات برای مردم از رسانه ملی مستند شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام قیاسی، امام جمعه شهرستان بیله سوار، امروز 12 خرداد ماه در جلسه شورای زکات شهرستان بیله سوار با اشاره به اینکه در سال گذشته 604میلیون تومان زکات در سطح شهرستان جمع آوری شده است، افزود: از این تعداد سهم فقراء 149میلیون تومان و سهم عام المنفعه نیز 455 میلیون تومان می‌باشد.
امام جمعه بیله سوار با اشاره به اینکه باید دلایل عقلانی ترویج فرهنگ پرداخت زکات برای مردم از طریق صدا و سیما مستند شود،افزود: گسترش فرهنگ پرداخت زکات با محوریت صدا و سیما باید از طریق شبکه‌های استانی و ملی توسعه یابد و در قالب هنر و جشنواره‌های فیلم این فریضه اطلاع رسانی و تبلیغ شود.
حجت الاسلام قیاسی با بیان اینکه مسئولین هم باید مشوقاتی برای افراد زکات دهندگان در نظر بگیرند، گفت: پرداخت زکات علاوه بر اینکه عمل کردن .به یکی از مهم‌ترین فرایض دینی مسلمانان است باعث ترمیم زیرساخت‌های اقتصادی جامعه نیز می‌شود
امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: ائمه جماعات در ایام ماه مبارک رمضان نسبت به سخنرانی در خصوص فریضه پرداخت زکات اطلاع رسانی و تبین لازم را انجام دهند تا فرهنگ پرداخت زکات به فرهنگ عمومی در بین مردم تبدیل شود.
وی تقویت برادری، تعمیق روابط اجتماعی، تقویت بنیه دینی مردم، فقرزدایی و حل مشکلات مردم و محرومین، دفع بلا از امت اسلامی، پس‌انداز مطمئن و شرط حلال شدن روزی را از جمله دیگر آثار اجتماعی زکات برشمرد و اظهار کرد: مناطق پیشتاز جهت پرداخت زکات باید شناسایی شود تا برنامه ریزی موثری انجام گیرد و مردم نیز زکات خود را در شهرستان محل زندگی خود هزینه کنند.
انتهای پیام

captcha