شب‌های ماه رمضان همراه با تعزیه‌خوانی در بوستان‌های بیرجند
کد خبر: 3719964
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

شب‌های ماه رمضان همراه با تعزیه‌خوانی در بوستان‌های بیرجند

گروه معارف - معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تعزیه‌خوانان در برخی از شب‌های ماه مبارک رمضان، مراسم تعزیه‌خوانی را در بوستان‌های بیرجند خواهند داشت.

سیدعلی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: این مراسم‌ها در راستای برنامه‌های ماه مبارک رمضان این اداره کل در شب ١٥ ماه مبارک رمضان در پارک آزادگان، ١٦ رمضان در پارک شعبانیه و ١٧رمضان در محل پارک شعبانیه ساعت ٢١ برگزار شد.

شب های ماه مبارک رمضان همراه با تعزیه خوانی در بوستان های بیرجند
وی افزود: متن تعزیه خوانی از متون قدیمی انتخاب شده است که با شرکت بیش از ١٥ نفر به مدت ١٢٠ دقیقه اجرا شده است.
معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در اجرای مجالس یادشده سید هادی حسینی، مهدی حمزه‌ای، اسماعیل راست پور، محمود حمزه‌ای، محمود تقی زاده، علیرضا محمدی، سید ابوالفضل حسینی، حجت دلاوریان، محمد مهدی محمدی و عامری نیا به سرپرستی صادق شهابادی شبیه خوانی کردند.
زمزم با اشاره به اینکه تعزیه یکی از هنرهایی است که به آن سوگواره نیز می‌گویند، تصریح کرد: غم نامه یا سوگ نامه بیان تصویری و نمایشی از شرح بلایا و مصائبی که بر اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) و یاران با وفایش گذشته است و نمایش رادمردی، دلاوری، حماسه سازی در راه دین و از همه مهم‌تر ظلم ستیزی آن امام همام و یارانش را نمایش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: تعزیه در نقطه مقابل پستی و زبونی ستمکاران خونخوار و بی رحمی و شقاوت و عاقبت ظالم که جز پیروزی حق بر باطل نیست را برای عموم به نمایش می‌گذارد.
انتهای پیام

 

captcha