لیالی قدر فرصت شفای معنوی برای مومنان است
کد خبر: 3719987
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

لیالی قدر فرصت شفای معنوی برای مومنان است

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: لیله‌القدر هم شب ولایت است، هم شب نزول قرآن لذا فرصتی طلایی برای شفای معنوی مومنان محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان  امروز 13 خرداد در جمع کارشناسان فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه انسان هایی که قدر زمان و فرصت های زندگی را می‌دانند هیچ موقعیتی را بیهوده و به واسطه سستی یا بی‌توجهی از دست نمی‌دهند، اظهار کرد: لیالی قدر فرصت شفای معنوی برای مومنان است.

وی افزود: شب قدر، از هزار ماه بهتر وبا فضیلت‌تر و در پیشرفت معنویات انسان موثرتر محسوب می‌شود و این نکته ای قلیل نیست که پیامبر گرامی اسلام (ص) این ماه را ماه ضیافت الهی به حساب بیاورند. مگر ممکن است که انسان به سفره کریم وارد و از آنجا، محروم خارج شود؟

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان: ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) و همچنین شب های قدر گفت: یکی از نعمت های خداوند بر ما انسان ها همین شب های نزول قرآن هستند که باید از آنها به بهترین شکل در راستای استغفار و بخشایش گناهان و نزدیک شدن به پروردگار عالمیان بهره برد.

روحانی نژاد با تاکید بر استفاده بردن از معنویات این ایام مبارک افزود: کسانی که وارد سفره غفران و ضیافت الهی در ماه رمضان و بالاخص شب های قدر نشوند، بی‌بهره خواهند ماند و واقعا این محرومیت به معنای حقیقی است.

وی به خطبه شعبانیه اشاره کرد و گفت: این خطبه یکی از بارزترین منشورهای اخلاقی و اعتقادی است که حضرت رسول اکرم (ص) در عظمت ماه مبارک رمضان آن را برای یاران انصار خود ایراد فرموده که "فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ "محروم واقعی، آن کسی است که نتواند در ماه رمضان، غفران الهی را به دست بیاورد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: لیله‌القدر هم شب ولایت است، هم شب نزول قرآن، هم شب نزول ملائکه بر امام زمان و هم شب اهل بیت(ع) است. انسان هایی که قدر زمان و فرصت های زندگی را می‌دانند هیچ موقعیتی را بیهوده و به واسطه سستی یا بی‌توجهی از دست نمی‌دهند و از معنویات آن به خوبی بهرمند خواهند شد.

روحانی نژاد ادامه داد: شب قدر شبی است که فرشتگان، زمین را به آسمان متصل می‌کنند؛ دل‌ها را نورانی می‌کنند. شبی است که میتوان به وسیله آن شفای بیماری‌های‌ اخلاقی، معنوی، مادی و اجتماعی را از خداوند متعال مسئلت کرد. سلامتی از همه این‌ها در شب قدر میسر است؛ به شرطی که انسان با آمادگی واردشب قدر شود.

به گفته وی؛انسان هایی که قدر زمان و فرصت های زندگی را می‌دانند هیچ موقعیتی را بیهوده و به واسطه سستی یا بی‌توجهی از دست نمی‌دهند و از معنویات آن به خوبی بهرمند خواهند شد. انتهای پیام

captcha