آزادسازی ۱۰۶۷۹ زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه در کشور
کد خبر: 3720028
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
جولایی خبر داد:

آزادسازی ۱۰۶۷۹ زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه در کشور

گروه اجتماعی - مدیرعامل ستاد مردمی دیه و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کشور گفت: طی سال گذشته ۱۰۶۷۹ نفر زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ ۹۷۲ میلیارد تومان و مساعدت ستاد آزاد شده اند. ‍

آزادسازی ۱۰۶۷۹ زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد مردمی دیه و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کشور صبح امروز، 13 خردادماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم فرهنگ سازی در امورات مهم کشور تاکید کرد و افزود: منویات مقام معظم رهبری در خصوص کارهای فرهنگی در تریبون مهم نماز جمعه برای ستاد دیه و ترویج فرهنگ برای رفع مشکلات زندانیان غیر عمد باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: زندانبان ها از سربازان گمنام امام زمان و از تلاشگران بی ادعای این جامعه هستند و فقط باید درد کشیده بود تا درد زندانیان را فهمید و شهید لاجوردی با فهم والای خود از درد اجتماع و خانواده نیازمند زندانیان باعث ایجاد این ستاد با این حجم کار پرثواب شد.

جولایی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۱۰۶۷۹ نفر زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ ۹۷۲ میلیارد تومان و مساعدت ستاد آزاد شده اند و ۳۷۰ میلیارد تومان نیز گذشت شکات خیر بوده است.

وی اظهار کرد: ما در مقابل این همه خیرات مسئول هستیم و فردای قیامت باید جوابگوی مسئولیت خود باشیم و در ستاد دیه باید تحقیق به نحوی باشد که نیازمندان واقعی در اولویت باشند.

این مقام مسئول یادآور شد: عملکرد ستاد دیه جهان شمول بوده و کمک های خارجی داریم و هم ستاد محکومین ایرانی در کشورهای دیگر را آزاد نموده است و حتی ما سابقه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خارجی در ایران را نیز داریم.

جولایی گفت: اولین برکت را مقام معظم رهبری هر ساله عنایت می نمایند و همه مسئولین نظام نیز در این امر به ستاد دیه کمک می کنند.

مدیرعامل ستاد مردمی دیه و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کشور در رابطه با قانون اجباری بیمه شخص ثالث بیان کرد: این قانون از ثمره های کار صالح مشاوران و مسئولین ستاد دیه است که بعد از ۱۸ سال تحقق یافت و
کار فرهنگی در خصوص نحوه صحیح رانندگی نیز باید شروع شود چرا که این حجم خسارات ناشی از تصادفات، شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی یادآور شد: ۳۷۷ نقطه کشور مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند را داریم که در استان شیراز ۵ میلیارد تومان و در تبریز 3 میلیارد تومان در شب های گذشته کمک کردند که این حجم مشارکت نیازمند کار فرهنگی است.

این مقام مسئول گفت: فقر فرهنگی آزار دهنده است و باعث وقوع اتفاقاتی می گردد که موجب تراکم زندانها شده است و درخواست عاجزانه داریم که در خطبه های نماز جمعه بنای فرهنگ سازی خوب برای بیمه خودروها، مهریه های نامتعارف، صدور چک های بلامحل و موارد ایمنی کارگاهها مورد تاکید قرار گیرد تا سنت های حسنه رواج یابد.

جولایی افزود: در بحث مهریه ما در زندانها مشکل خاصی داریم و ریشه آن در فرهنگ ما است که باید تغییر پیدا کند و منابر نماز جمعه برای این امر بسیار مهم است.

وی ادامه داد: ستاد دیه در کشور یک سیستم اداری نظام یافته است که بنای خیر خواهانه آن را شهید بزرگوار سید اسدالله لاجوردی با خیر خواهی خداپسندانه گذاشته است که مردم به این ستاد از سال های اول اعتماد کردند.

انتهای پیام

captcha