شب قدر، فرصتی برای استغفار/تقدیرهایی که در این شب‌ها رقم می‌خورد
کد خبر: 3720212
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

شب قدر، فرصتی برای استغفار/تقدیرهایی که در این شب‌ها رقم می‌خورد

گروه معارف ـ شب‌های قدر از راه می‌رسند، شب‌های توبه و استغفار، شب‌های استجابت و بندگی، بندگان با زمزمه دعا و نیایش و با شب زنده‌داری از رحمت الهی بهره‌مند می‌شوند.

شب قدر، فرصتی برای استغفار/تقدیرهایی که در این شب‌ها رقم می‌خورد

به گزارش ایکنا از لرستان، ماه رمضان که از نیمه می‌گذرد حال و هوای شب‌های قدر وجود انسان را در بر می‌گیرد، شب‌هایی که بعد از گذشت یک سال از راه می‌رسند و فرصتی برای استغفار و استجابت و بندگی عاشقانه و خالصانه را فراهم می‌کنند.
لیالی قدر فرصتی برای شست‌وشوی آینه دل است و این شب‌ها از شب‌های مقدسی هستند که قرآن‌کریم در این شب بر پیامبر(ص) نازل شد و اهمیت این شب‌ها تا جایی است که سوره‌ای از قرآن به نام قدر است.شب‌های قدر از راه می‌رسند، شب‌های توبه و استغفار، شب‌های استجابت و بندگی، بندگان با زمزمه دعا و نیایش و با شب زنده‌داری از رحمت الهی بهره‌مند می‌شوند.
شب‌های قدر با شب ضربت خوردن اولین امام شیعیان حضرت امام علی(ع) همراه است، روزه‌داران در این شب‌ها لباس سیاه بر تن کرده و علاوه‌بر عزاداری این امام بزرگوار، زمزمه‌هایی با خالق هستی می‌کنند و بعد از یک سال عاجزانه به درگاه خداوند آمده و طلب استغفار می‌کنند.
در این شب‌ها نوای الغوث الغوث تا آسمان پر می‌کشد، هر بنده سفره دل را برای خدا باز می‌کند و با چشمانی اشکبار و دلی شکسته خدا را صدا می‌زند و می‌داند که تقدیر یک‌ساله انسان در این شب‌ها رقم می‌خورد.
در ماه رمضان هر دعا و نیایش و هر کار نیک ثواب و پاداشی دو چندان دارد، قرائت قرآن، دعا، قرائت دعای جوشن‌کبیر، قرآن به سر گرفتن و بسیاری دیگر از عبادت‌ها در این شب‌های زیبای رمضان انسان را از این همه دغدغه و هیاهوی دنیوی خارج می‌کند و انسان تنها خود و خدا را می‌بیند.

 

منبع: بازتاب بروجرد

captcha