مسابقات قرآن در مسجد «آبی» فیلیپین
کد خبر: 3720259
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
ایران برگزار کرد؛

مسابقات قرآن در مسجد «آبی» فیلیپین

گروه بین‌الملل ــ سومین دور از مسابقات سراسری قرائت قرآن امروز (13 خردادماه) به همت رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در دارالقرآن مسجد «آبی» این کشور برگزار شد.

مسابقات قرآن در مسجد «آبی» فیلیپین/ بازخوانی پیام رهبر معظم انقلاب+عکسرایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در خبری به ایکنا اعلام کرد: سومین دور از مسابقات سراسری قرائت قرآن در دارالقرآن مسجد آبی فیلیپین امروز(13 خردادماه) به همت رایزنی فرهنگی و با قرائت بخش‌هایی از سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار با شرکت‌کنندگان سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن کشورمان، برگزار شد.

دارالقرآن حضرت محمد(ص) و مدیریت مسجد آبی منطقه مهارلیکای شهر مانیل در برگزاری این رقابت‌ها همکاری داشت و گروه تواشیح «کوثر» از ایران نیز در آن حضور یافته و به اجرای برنامه پرداخت.

در این برنامه ابتدا جاجوری اراسا(jajuri arasa) مدیر مسجد آبی طی سخنانی از حضور ایران در این برنامه‌ها و حمایت کشورمان از اجرای آن قدردانی کرد سپس نقیب طاهر(Naqib Taher) امام جمعه و جماعت مسجد آبی نیز طی سخنانی کوتاه ضمن تشکر از گروه تواشیح کوثر که از شهر اصفهان در این مراسم حضور داشتند، گفت: آنچه که امروز شاهد آن هستیم، بسیار پر اهمیت است و در ماه رمضان که ماه برکت، رحمت و ماه قرآن است، این مسابقات برگزار شده است.

محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل نیز در ادامه سخنرانی کرد و ضمن تشکر از مسئولان مسجد آبی و دارالقرآن حضرت محمد(ص) بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری را در دیدار با شرکت‌کنندگان 35‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان برای حاضران قرائت کرد.

مسابقات قرآن در مسجد «آبی» فیلیپین/ بازخوانی پیام رهبر معظم انقلاب+عکس

وی گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ‌جمهوری اسلامی ایران خطاب به شرکت‌کنندگان این دوره از رقابت‌ها فرمودند: «مسئله‌ بسیار مهمّ ما همیشه‌ دنیای اسلام و امّت اسلام است. ما باید به قرآن تمسّک کنیم. امت اسلامی اگر از قرآن استفاده نکند و اعراض کند – کما اینکه متأسفانه در برهه‌های زیادی از تاریخ ما این اتفاق افتاده است - ضربه خواهد خورد، سیلی خواهد خورد؛ همچنان‌که خورد. ما در جمهوری اسلامی قریب چهل سال است که توانسته‌ایم در مقابل زورگویی استکبار بایستیم و پیشرفت کنیم. به کوری چشم آنهایی که می‌خواستند جمهوری اسلامی را از بین ببرند، ما ریشه‌دارتر شدیم، توانایی‌مان بیشتر شد، قدرتمان بیشتر شد، پیشرفت بیشتری کردیم؛ به کوری چشم دشمن! این خواندن قرآن و تلاوت قرآن و لحن قرآن و تجوید قرآن و مانند اینها همه مقدّمه است؛ حفظ قرآن مقدمه است، خواندن قرآن در این جلسات مقدّمه است؛ مقدّمه‌ فهمیدن است و فهمیدن مقدّمه‌ عمل کردن است.

شما جوان‌های عزیز -شما اغلب جوان هستید- با قرآن با این چشم، با این احساس روبه‌رو بشوید که بایستی معارف قرآن را برای زندگی خودتان -زندگی شخصی‌تان، زندگی اجتماعی‌تان و زندگی حکومتی‌تان- فرا بگیرید و آنها را به منصّه‌ی عمل دربیاورید؛ [به این] مقیّد بشوید.

 اگر با این نگاه، با این احساس با قرآن روبه‌رو شدید، فردای دنیای اسلام به مراتب از امروز بهتر خواهد بود؛ دیگر آمریکا جرأت نمی‌کند علیه کشورهای اسلامی و علیه امّت اسلامی این‌جور خطّ ‌و‌نشان بکشد، تهدید بکند. اگر به قرآن تکیه کردیم، از قرآن فرا گرفتیم، به قرآن تمسّک کردیم، این تمسّکِ به حبل‌الله است و تمسّک به حبل‌الله موجب می‌شود که انسان بتواند مستحکم بایستد. [وقتی] شما از یک مسیری دارید عبور می‌کنید و یک دستاویزی هست که محکم به آن می‌چسبید، دیگر خطر سقوط وجود ندارد؛ حبل‌الله این است، اگر تمسّک کردید، خطر سقوط از بین خواهد رفت؛ امیدواریم ان‌شاءالله که روز‌به‌روز دنیای اسلام به این نزدیک‌تر بشود.»

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان برای همه شرکت‌کنندگان آرزوی موفقیت کرد، سپس گروه تواشیح «کوثر» به هم‌خوانی و اجرای تواشیح پرداخت.

مسابقات قرآن در مسجد «آبی» فیلیپین/ بازخوانی پیام رهبر معظم انقلاب+عکس

«محمد مسعود عنایتی مقدم»، یکی از اعضای این گروه نیز آیاتی از کلام الله مجید قرائت کرد و پس از اجرای موفقیت‌آمیز گروه کوثر، گروه تواشیح کودکان و نوجوانان مسجد آبی دو اجرای زیبا از آیات قرآنی را به نمایش گذاشت. پس از این برنامه‌ها مسابقات آغاز شد و رقابت‌ها همچنان ادامه دارد.

برندگان مسابقات پس از اذان مغرب و عشاء معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha