آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر: 3720327
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد

گروه فرهنگی_ آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد/ در حال تکمیل

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی روز گذشته، ۱۳ خردادماه در سالن اصلی تئاتر مشهد برگزار شد.

در آغاز این مراسم لطفی، نماینده جامعه فرهنگ و هنر خراسان رضوی، خطاب به سیدسعید سرابی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رفتار انسان دوستانه، پرصداقت، محبت و کمک‌های در حد توان شما به جامعه هنری به خصوص هنرمندان تئاتر فراموش شدنی نیست.

یکی از مشکل‌ترین مدیریت‌ها مدیریت فرهنگی است
وی با بیان اینکه یکی از مشکل ترین مدیریت‌ها، مدریت فرهنگی است، تشریح کرد: در این مدیریت باید با عده‌ای کارمند با طرز تفکر و برنامه خاص رفت و آمد کرد و دکتر سرابی جمعی از هنرمندان که دنیای خاصی دارند را درک کرد.
لطفی با اشاره به اینکه هنرمند عاشق است، ابراز کرد: برای درک یک عاشق باید عاشق شد، پس جناب سرابی عاشق دنیای هنر شد که هنرمندان را درک کرد.
نماینده اعضای فرهنگ و هنر خراسان رضوی خطاب به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: مردم مشهد خوش استقبال و خوش بدرقه هستند و امیدوارم روزی که برای مقام بالاتر این سمت را ترک می‌کنید به همان اندازه مردم شما را دوست داشته باشند.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد/ در حال تکمیل
همچنین در ادامه صادق علمی، نماینده قرآنیان خراسان رضوی با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانم که از دکتر سرابی که حسن فاعلی و فعلی کارهای ایشان بر کسی پوشیده نیست تقدیر و تشکر کنم، عنوان کرد: فعالیت‌های ایشان در زمینه‌های متعدد مشهود بود و در بخش‌های مختلف مانند برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، رسیدگی به امور پیشکسوتان قرآنی و ... از جمله خدمت‌رسانی‌های ایشان به حوزه قرآنی استان بود.

وی با بیان اینکه سرابی در استان متواضعانه درخانه استادان بزرگ قرآنی جهت تقدیر از آنان حضور به هم می‌رساند و دست آنان را به نشانه احترام می‌بوسید، تشریح کرد: وی همچنین در جهت نخبه‌پروی نقش مؤثری ایفا کرد و امیدواریم مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی راه ایشان را ادامه دهند و ما شاهد فرازهای والاتری در عرصه فرهنگی و قرآنی باشیم.
در بخش دیگر این مراسم حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، سخنران نماینده کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن تشکر از حمایت پنج ساله دکتر سرابی، ابراز کرد: خراسان از دیرباز مهد تمدن، هنر و ادب فارسی بوده است و جایگاه رفیع دارد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۸ میلیون زائر به مشهد سفر می‌کنند، عنوان کرد: مشهد قطب قرآنی و پایتخت فرهنگی دل و جهان اسلام است و حوزه‌های علمیه غنی بعد از حوزه علمیه قم در این شهر وجود دارد و همه این عوامل دست به دست هم داد تا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها برجسته شود.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با اشاره به اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران باتجربه می‌پروراند، اضافه کرد: خراسان رضوی، استانی ممتازی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اداره پرکار در بین سایر استان‌ها است.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد/ در حال تکمیل
سخنران نماینده کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه به جرأت می‌توانم بگویم سعید سرابی مدیرکل پرتوان و تلاشگر بود، تشریح کرد: ایشان تمام وقت در خدمت فرهنگ و هنر بودند و در مدت پنج ساله توفیقات ویژه‌ای مانند ایجاد و ترمیم زیرساخت‌های اداری در راستا اصلاح ساختار، حمایت از تشکل‌های صنفی تخصصی برای ایجاد بستر لازم تولید اثر فرهنگی، توجه به مفاخر استان و ... داشتند.

در ادامه آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اکبر شیخ، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور گفت: به نظر من جناب سرابی یکی از مدیران قوی و امین بودند که در این سنگر مدت پنج سال به فعالیت پرداختند.

وی با بیان اینکه ایشان قوی بودن یعنی دارای مدیریت انسجام بخش به فعالیت‌های فرهنگی، تصریح کرد: ایشان دارای چنین فضیلت اخلاقی بودند و یک انسان پرکار، با وقت زیاد و پرانرژی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی بودند.

شیخ افزود: به کار گیری و بسیج همه امکانات برای خدمت‌رسانی به مردم، امین بودن که یعنی مصداق آن هم در اعمال، رفتار و گفتار او نیز آشکار است، صداقت، فروتنی و ... در ایشان به وفور موجود بود، به همین سبب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در همه مراسم‌ها خوش درخشید زیرا سکان‌دار این کشتی مدیر توانا و شایسته بود.

همچنین در ادامه جواد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: فعالیت در همه عرصه‌های سازمانی سخت، اما مدیریت بخش فرهنگ از همه دشوارتر است، زیرا فرهنگ زیربنای همه امور قرار دارد.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد/ در حال تکمیل

حسینی در رابطه با دستاوردهای دوره مدیرکل پیشین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در مدت زمانی که جناب سرابی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی را به عهده داشت ما شاهد چاپ بیش از 18 هزار جلد کتاب در مشهد بودیم و همچنین ایشان در بحث نمایشگاه قرآن کریم زحمات زیادی کشیدند و از آن طرف در خصوص عملکرد مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تلاش‌های زیادی داشتند که من از نزدیک شاهد آن بودم و همه این عوامل دستاوردهای دوره مدیرکل پیشین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی است.
در بخش دیگر این مراسم جعفر مروارید، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اصلاح رویکردها، فرآیندهای سیاست‌گذاری و تدوین برنامه در روزهای نخست کاری را در برنامه خود قرار دادم، عنوان کرد: عرصه پر غصه و قصه فرهنگ میدان گاه وسیع و ژرفی است که قدم زدن در آن آسان نیست.
آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد/ در حال تکمیل

فرهنگ؛ آسان نمای مشکل است

وی با بیان اینکه بهترین واژه و ترکیبی که بتوان برای فرهنگ به کار برد اصطلاح آسان نمای مشکل است، تشریح کرد: امروزه به راحتی از فرهنگ سخن می‌گوییم و پیرامون آن اظهار نظر می‌کنیم، اما وقتی به عرصه عمل می‌رسیم تازه متوجه پیچیدگی و مشکلات آن می‌شویم.

در مراسم آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی حسین انتظامی، مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: وجود چنین جمع کیفی در مدت کوتاه این مراسم مسئولیت ما را سنگین می‌کند که این امر نشان از توفیق فعالیت خوب دکتر سرابی است.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد/ در حال تکمیل

وی با بیان اینکه در این تغییر و تحول دو اتفاق ارزشمند وجود دارد، تشریح کرد: اول اینکه یکی از مدیران موفق در سطح استان ارتقا پیدا می‌کند که در سطح ستاد به وظیفه خود ادامه دهد و از تجربیات مدیریت استانی خود استفاده کند.

باید سامانه مدیریتی برای رشد مدیران وجود داشته باشد

انتظامی با اشاره به اینکه خود این امر پیام خوبی به بدنه دیوانی کشور می‌دهد، ابراز کرد: ما باید سامانه مدیریتی داشته باشیم که مدیران احساس کنند در آن می‌توانند رشد کنند، همانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که مدیر پرور است.

در بخش پایانی این مراسم سعید سرابی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به تصدی مسئولیت مدیریت دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازنشستگی مدیر کل ارشاد خراسان رضوی، اضافه کرد: با تصدی این مسئولیت، در خدمت قرآن کریم، تجارب جدیدی در سطح ملی آموختم که پس از 10 روز به دعوت همکارانم و موافقت وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عهده‌دار مسئولیت مدیریت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شدم.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد/ در حال تکمیل
وی با اشاره به دوران مسئولیتش در مدیریت فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، تشریح کرد: هرچه برای اعتلای فرهنگ و هنر خراسان رضوی تلاش کردیم، بیشتر به عظمت آن پی می‌بردیم؛ این تلاش‌ها در سایه همدلی و همراهی مجموعه کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی،از نیروهای خدماتی گرفته تا مدیران و معاونان، همت و همدلی جامعه بزرگ فرهنگ و هنر استان از جمله قاریان قرآن، فعالان فرهنگی مساجد، مؤسسه‌ها و تشکل‌های فرهنگی، اصحاب رسانه و ... محقق شد.

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام علی حسینی، مدیرکل امورمجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روشندل عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی العالمیه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، محمد رضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد و .... دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha